Istraživanje pokazalo da javnost ne vjeruje medijima

Akademsko istraživanje sa sveučilišta Yale ukazalo je da Facebookova nastojanja da nepoželjne vijesti označava kao „lažne vijesti“ baš i ne rodi plodom. Naime, koliko god se establišment trudio, većina građana više nema povjerenja u mainstream medije.

Istraživanje je pokazalo da toliko najavljivana strategija borbe protiv takozvanih „lažnih vijesti“ (u stvarnosti sve vijesti koje ne odgovaraju establišmentu, bile one doista lažne ili stvarne), jednostavno ne funkcionira.

Praksa označavanja takvih vijesti imala je mali učinak na njene čitatelje, naime postojanje oznake da je vijest „osporena od treće strane“ kod samo 3,7 posto čitatelja ostavilo je dojam uvjerenja da se doista radi o lažnoj vijesti.

Možda najznačajnije otkriće istraživanja nije direktno vezano uz Facebook niti njegova nastojanja označavanja članaka upitne vjerodostojnosti, već uz mainstream medije u globalu. Ponajprije, praksa označavanje „lažnih vijesti“ najmanji je učinak imala na mlađe generacije čitatelja, naročito one mlađe od 26 godina, što je pokazatelj sve manjeg povjerenja u medije među novim generacijama.

Ono što je također značajan pokazatelj, ispitivači su čitateljima pored naslova članaka objavili i logo medija koji je članak objavio, kako bi se pojačao utisak o izvoru članka. Ispostavilo se da to nije imalo doslovno nikakvog učinka, što je definitivan pokazatelj da čitatelji nemaju ništa više povjerenja u vjerodostojnost mainstream medija u odnosu na alternativne izvore informacija.

Autor: Tribun