Foto: Reuters / Stringer

Kina do 2022. godine planira u promet pustiti prvu solarnu autocestu koja bi trebala automatski puniti električna vozila koja prometuju njome, te bi trebala omogućavati vožnju autopilotom.

Autocesta Hangzhou-Shaoxing-Ningbo u istočnoj pokrajini Zhejiang trebala bi imati šest prometnih traka, dužine 161 kilometar. Vozila čak ne bi trebala usporavati i stajati zbog naplate, već bi se sve vršilo automatski elektroničkim putem.

Čip instaliran u vozila obavljao bi svu zadaću automatizacije. Pored toga, cesta će biti posebno prilagođena vozilima s autopilotima.

Vožnja pomoću autopilota je relativno sigurnja u odnosu na klasičnu vožnju. Senzori koji su instalirani u vozilu i na cesti mogu reagirati brže od čovjeka u slučaju opasnosti, te na vrijeme otkriti neispravnosti s ciljem postizanja sigurnosti vožnje“, tvrdi Sun Zhang, prometni stručnjak i profesor sa šangajskog sveučilišta.