Nadzvučni putnički zrakoplovi ponovno postaju aktualni

Foto: AFP / Don EMMERT

Nadzvučni putnički zrakoplovi poput Tupoleva TU-144 i Concordea već godinama ne lete, no njihovi nasljednici bi se ipak mogli vratiti u modu, ako je vjerovati najavama zrakoplovnih inženjera iz Rusije i SAD-a.

Posljedni nadzvučni putnički zrakoplov letio je na relaciji New York – London, 24. listopada 2003. godine, Concorde British Airwaysa.

Concorde je bio zajednički projekt britanskih i francuskih tvrtki, a izgrađeno je 20 zrakoplova tog tipa. Gotovo čitava četiri desetljeća, Concorde je smatran jednim od najpouzdanijih i najsigurnijih zrakoplova, sve do kobne nesreće u Parizu 25. srpnja 2000. godine, u kojoj je poginulo 113 osoba.

Prvi nadzvučni putnički zrakoplov bio je ruski Tupolev TU-144, koji je sa svojih 2.430 kilometara na sat obavio prvi let 1968. godine. No, njegov komercijalni uspjeh nije dugo trajao, samo osam mjeseci, uslijed tragične nesreće u Parizu 1973. godine, prilikom čega je poginulo 14 osoba.


Widget not in any sidebars

No, čini se da bi se era takvih zrakoplova mogla vratiti, ako je suditi prema najavama zrakoplovnih inžinjera koji rade na izradi novih nadzvučnih zrakoplova za komercijalnu upotrebu.

Jedna od glavnih atrakcija nedavnog MAKS-2017 aeromitinga bio je prototip nadzvučnog putničkog zrakoplova pogonjenog vodikom, proizvedenog u Žukovski aerohidrodinamičkom institutu (TsAGI).

Ovaj zrakoplov trebao bi moći vršiti intekontinentalne letove brzinom nekoliko puta većom od modernih komercijalnih zrakoplova, dostižući brzine čak do 8.000 kilometara na sat.

Izvor: Sputnik