Barbie, popularna lutka s kojom su se mnoge djevojčice voljele igrati, a koja je dugo vremena bila i sinonim za ljepotu, bila je inspirirana lutkom koja je zapravo bila namijenjena odraslima.

Moderna mlada žena nazvana Lilli, nastala je kao lik u stripu 1952. u njemačkom novinskom listu Bild. Kreirao ju je crtač Reinhard Beuthien, nakon što mu je urednik lista dao zadatak da popuni prazninu na stranici u jednom od brojeva. Beuthien je isprva nacrtao slatku malu bebu, ali je njegov šef odbacio tu ideju. Ipak, Beuthien je odlučio zadržati lice, ali je dodao bujniju kosu i oblo žensko tijelo čime je nastala – Lilli.

U kratkom stripu je Lilli bila predstavljena kao nestašna, živahna i seksualno nesputana. Ujedno je prikazana i kao tajnica koja se nije sramila razgovarati o seksu, bilo s prijateljicama, dečkima ili čak sa samim šefom. Strip je bio vrlo popularan, pa je urednik lista zatražio da Beuthien nacrta po jedan prikaz svakog dana.

U jednom od stripova Lilli reagira na policajčev komentar o tome da dvodijelni kupaći kostimi nisu dopušteni: „Koji dio želite da skinem?“ Što se tiče politike, Lilli je također imala svoje mišljenje: „Naravno da me zanima politika; nitko ne smije ignorirati način na koji se neki političari odijevaju!“ Po pitanju prirode, Lilli je također imala svoj stav: „Izlazak sunca je toliko lijep da uvijek ostanem u noćnom klubu toliko dugo da ga mogu vidjeti.

Njemačka javnost bila je oduševljena likom Lilli, kojeg je tabloid odlučio materijalizirati u obliku plastične lutke koja se 1953. počela proizvoditi i prodavati.

Lilli je bila namijenjena odraslima. Lice joj je bilo uredno i snažno našminkano, s obaveznim crvenim usnama, plavim očima iznad kojih su se uzdizale savršeno oblikovane obrve, a trepavice su pomalo natprirodno ali savršeno stršale. Nokti na rukama također su bili obojani crvenim lakom.

I u to vrijeme postojale su feminističke aktivistice, pa je tako jedna od njih znakovitog imena Ariel Levy nazvala Lilli „seks lutkom“ u knjizi Female Chauvinist Pigs: Women and the Rise of Launch Culture. Feministica Eve Ensler proglasila je Lilli „seks igračkom.“

Iako nije osmišljena kao dječja igračka, a roditelji ju sasvim sigurno nisu niti zamišljali kao takvu, Lilli je ipak postala popularna među djecom. Njemačke tvornice igračaka zaradile su veliki profit izrađujući njene lutke, ali i popratne akvizicije poput kuća za lutke, namještaja za takve kuće te drugim dodacima iz stvarnog svijeta. Brojne trgovine tadašnje Europe prodavale su Lilly kao jedan od najvažnijih artikala.

S vremenom se lutka počela izvoziti i u druge zemlje svijeta, čak i u Kinu i SAD. Neke lutke namijenjene tržištu engleskog govornog područja nosile su ime „Lili Marlen“, po poznatoj pjesmi.

Što se tiče Barbie, koju je kreirla Ruth Handler, a proizvodila tvrtka Mattel, ona je nastala 1956., nakon što je njena kćer Barbara prvi put vidjela Lilli. Njena majka donijela je tri lutke Lilli u Kaliforniju i nakon malog redizajna stvorila popularnu Barbie po imenu svoje kćeri.

Do današnjeg dana, Barbie se vjerojatno pokazala i mnogo profitabilnijom, budući da već više od 50 godina slovi vjerojatno kao najpopularnija igračka takve vrste.