Na ovogodišnjem zagrebačkom sajmu automobila, prototip električnog bicikla (istina, bez pedala), plijenio je mnogo pažnje posjetitelja. Radi se o novom uratku već etablirane tvrtke SentiMentalBikes iz Zagreba.

Duško Ilijević započeo je s neobičnim preradama bicikala na balkonu svog stana u Dubravi, a uzori su mu pritom bili retro trkaći motocikli iz 30-ih godina 20. stoljeća. Dok su prvi modeli imali pedale i benzinske motore, Ilijević se s vremenom okrenuo električnom pogonu te je uklonivši pedale dobio „Experiment“ – električni romobil.

Experiment | Izvor: Gentleman.hr

Prva limitirana serija od 50 primjeraka novog modela već je rezervirana, ali planirane su i djelomične promjene u dizajnu.

Očekivano, planirana cijena od 35.000 kuna po modelu većini će biti nezamisliva. No, kad su u pitanju rariteti i unikati, neki za cijenu ne pitaju.

Ilijević tvrdi kako je već prvi dan nakon izlaganja na sajmu interes bio toliki da se cijena može sniziti za 23 posto, prenosi Poslovni Dnevnik. Većina zainteresiranih javila se iz Francuske, Italije i Portugala. Prema informacijama, izvoz prvih modela započet će kroz dva mjeseca.

Experiment je e-cikl koji utjelovljuje našu viziju osobnog urbanog transporta. Viziju modernog, urbanog commuting vozila poslovnih ljudi u gradovima, ali i vozila za uživanje i razonodu vrlo široke primjene,“ izjavio je Ilijević.

Raniji modeli | Foto: SentiMentalBikes/Facebook

Proizvodnja je s balkona preselila u profesionalne radionice, a neki od modela izrađenih prema osobnim željama kupaca bili su mnogo skuplji od novog prototipa.

Jako sam ponosan što će se bicikl proizvoditi u Hrvatskoj. Preko naših partnera i dobavljača uvozimo samo ono najnužnije, a to su kotači, svjetlosna signalizacija i instrument ploče,“ naglasio je Ilijević te dodao kako će se dio bicikla izrađivati u Slavoniji, moguće je da će se tamo prebaciti i sastavljanje koje se zasad odvija u Zagrebu.

Fotografija SentiMental Bikes.
Duško Ilijević | Foto: SentiMentalBikes/Facebook

Model „Experiment“ trebao bi jednim punjenjem prelaziti i do 50 kilometara. Zbog elektromotora snage 1000 W mase 40 kilograma, po zakonu se ovaj e-cikl smatra električnim romobilom čija brzina doseže 25 km/h. Veća brzina također je moguća ukoliko kupac poželi skidanje blokade. Jasno, s povećanjem brzine, bicikl će po zakonu biti smatran mopedom, za što je već potrebna registracija.

Sasvim je očekivano da su većina kupaca poslovni imućniji ljudi, koji si mogu priuštiti poprilično luksuzne unikatne modele dvokotača. Ipak, zadovoljstvo je znati i shvatiti da se u Hrvatskoj i dalje mogu pronaći neki unikatni proizvodi neovisno o njihovoj cijeni.