Poznati sportski brend otvorio je svoju drugu posve automatiziranu tvornicu u Atlanti, u kojoj se tenisice proizvode tri puta brže u odnosu na tradicionalni način.

U novoj tvornici većinu proizvoda izrađuju roboti putem automatiziranih procesa. Prva identična tvornica već se nalazi uz Njemačkoj, piše Business Insider:

Prvi model AM4NYC već je proizveden u tvornici, a namijenjen je specifično za žitelje New York Cityja.

Imamo ambiciju da 50 posto naše prodaje dolazi od onoga što zovemo brzi program“ izjavio je Gil Steyaert, član izvršnog odbora Adidasa, odgovoran za globalne operacije. „To znači da bi određeni sezonski proizvod bio proizveden za sezonu u kojoj se nalazimo.

Ideja iza ovog poteza je osim brže izrade i brža pošiljka do krajnjih kupaca, budući da se iz lokalnih tvornica učinkovitije šalju do trgovina. Takav slučaj sasvim odstupa od dosadašnje prakse izrade obuće i odjeće u azijskim zemljama. Dakako, obuća izrađena u američkoj tvornici namijenjena je i američkom tržištu.

Novi „Speedfactory“ model nudi i mogućnosti specijalizirane izrade tenisica za trčanje prema podacima o kretnjama trkača po ulicama gradova. To otvara i opciju izrade specifičnih tenisica prema mjerama pojedinca.

Adidas zasada ne planira otvoriti slične tvornice u drugim zemljama, ali će u postojeće uvesti brojne automatizirane procese te povećati brzinu proizvodnje. Očekivano, to će s vremenom vjerojatno rezultirati i smanjivanjem broja radnika.

Trenutni plan Adidasa je brza proizvodnja do milijun tenisica godišnje putem novog modela proizvodnje, dok se ukupna godišnja proizvodnja tenisica ovog giganta kreće oko 40 milijuna.