Segregacija ili integracija: U Danskoj srednjoj školi broj stranih učenika popeo se na 80 posto

Škola u Danskoj našla se pod udarom kritika zbog ograničavanja broja manjinskih učenika u nekoliko razreda. Prema riječima ravnatelja, cilj je bolja integracija.

Prva godina srednje škole Langkær ima sedam razrednih odjeljenja. Od njih sedam, tri razreda imaju posebne kvote – 50 posto učenika trebalo bi biti danskog porijekla i 50 posto učenika bi bili pripadnici manjina, odnosno imigrantskog porijekla. Ostala četiri razreda sastoje se isključivo od učenika imigrantskog porijekla.

Pravnica Özlem Cekic, inače rođena u Turskoj, najavila je da planira prijaviti tu odluku danskom vijeću za ravnopravnost.

Kada ravnatelj izolira tamnoputu djecu od bijele djece u srednjoj školi, to je signaliziranje da bijelci trebaju zaštitu“, napisala je na Facebook-u.

Odvjetnica za ljudska prava Nanna Krusaa kazala je: „Moje mišljenje je da je ravnanje prema porijeklu, rasi i etnicitetu ilegalno.“

Danska ministrica obrazovanja Ellen Trane Nørby zatražila je očitovanje škole o cijelom slučaju. „Osnovni problem koji imamo u Danskoj su škole koe imaju previsok postotak učenika stranog porijekla.“

Ravnatelj škole Yago Bundgaard tvrdi kako ovaj potez nije rasistički, već da ima za cilj spriječiti odlazak učenika danskog porijekla iz škole.

Za pravu integraciju u razredu treba biti dovoljan broj učenika iz obiju skupina.“

Profesor Niels Egelund sa sveučilišta Aarhus podupro je Boundgaarda, tvrdeći da bi učinio isto na njegovom mjestu. „Znam da će to nekima zvučati rasistički, ali morate stvoriti okruženje u kojem danska djeca neće biti manjina.“

Škola Langkær doživjela je osjetno povećanje broja učenika imigrantskog porijekla. 2007. godine, samo 25 posto učenika su bili pripadnici manjina, dok je ove godine taj broj skočio na 80 posto.

Izvor: RT