Sveučilišna profesorica tvrdi da bijeli mramorni kipovi promiču – rasizam

© Getty

Sveučilišna profesorica iz Iowe, Sarah Bond, izjavila je prošlog tjedna da bijeli mramorni kipovi promiču rasizam te „utječu na bijele supremacističke ideje.

Bond je svoju izjavu iznijela u eseju kojeg je objavio portal Hyperallergic, a esej nosi naslov „Zašto moramo početi promatrati klasični svijet u boji.“ Njena teorija počiva na ideji da budući da ljudi povezuju bijeli mramor s ljepotom, skulpture bi trebale biti i u preinačene i u drugim bojama kako bi se „manjine mogle u njima ogledati“.

Većina muzeja te knjiga o povijesti umjetnosti sadrže većinom neonsko bijeli prikaz boje kože kada se radi o klasičnim kipovima i sarkofazima. To ima utjecaj na način na koji promatramo svijet,“ piše u članku. „Skup neonske bjeline služi stvaranju lažne ideje homogenosti – svi su vrlo bijeli! – kroz mediteransku regiju.

Sarah Bond |© iowadigitalbridges.com

U stvari, Rimljani se nisu definirali kao ‘bijeli’; odakle, onda, dolazi ovo isticanje rase?“ pita se Bond.

Za mnoge je drevna bjelina mramornih kipova očekivana te tako ideal klasike. Međutim, izjednačavanje bijelog mramora s ljepotom nije inherentna istina univerzuma. Često se ignorira odakle dolazi ovaj norma i kako ona danas nastavlja utjecati na bijele supremacističke ideje.

Ne predlažem da idemo okolo s kantom u ruci i da pokušamo prebojati svaki mramorni kip u zemlji,“ začudo tvrdi Bond. Njen prijedlog je da se koriste „svjetlosne projekcije“ u muzejima koje bi „bolje prikazale“ drevni svijet Rimljana.

Autor: Tribun