Skupina profesora iz Kalifornije i članova takozvane “klimatske zajednice” zalaže se za smanjenje snage baterija za električna vozila kako bi se zaustavile klimatske promjene. Također žele smanjiti osobne automobile, za što tvrde da će “ceste učiniti daleko sigurnijima jer manji automobili imaju manje sudara i manje teške sudare”.
„Upravljanje autobusnim rutama, metroima i električnim biciklima, čineći ih bržim, sigurnijim i praktičnijim, poboljšati će život članovima zajednica s niskim prihodima i onim koji nisu bijelci – za koje je vjerojatnije da će živjeti blizu područja s velikim prometom i snositi ekološki zdravstveni teret relativno lošije kvalitete zraka u usporedbi s ljudima s višim prihodima i bijelcima.”
Cilj ovog projekta Climate Community Project, kako ga nazivaju njegovi članovi, je postići smanjenje posjedovanja osobnih vozila za 71 posto u narednim godinama.
“Ključni aspekt elektrificiranog prijevoza je nova potražnja za metalima, a posebno za najnezamjenjivijim metalom za EV baterije – litijem”, stoji u njihovom izvješću.
„Ako se današnja potražnja za električnim vozilima projicira do 2050. godine, potrebe za litijem samo na tržištu električnih vozila u SAD-u zahtijevale bi trostruku količinu litija koja se trenutno proizvodi za cijelo globalno tržište. Ovaj porast potražnje bio bi ispunjen ekspanzijom rudarenja.”
Sve to rudarenje, dodaje se u izvješću, stvara ne samo štetu okolišu, već i “društvenu” štetu, “u mnogim slučajevima nepovratno oštećujući krajolike bez pristanka pogođenih zajednica”.
“Ako se današnji uvjeti projiciraju do 2050., potražnja za električnim vozilima u SAD-u samo za litijem zahtijevala bi trostruku količinu litija koja se danas proizvodi za globalno tržište.”