Istraživanje koje su proveli Corporate Europe Observatory i LobbyControl utvrdile su da 612 tvrtki, interesnih skupina i udruga ukupno više od 97 milijuna eura godišnje na lobiranje pri institucijama Europske Unije, kojim nastoje utjecati na europsku politiku prema digitalnoj ekonomiji.

Google, Facebok i Microsoft najviše troše na lobiranje u Europskoj uniji kako bi utjecali na donošenje novih propisa koji bi mogu ograničiti moć tehnoloških tvrtki.

Najviše troši Google, 5,75 milijuna eura, pokazalo je istraživanje. Slijede Facebook s 5,5 milijuna eura, Microsoft s 5,25 milijuna, Apple s 3,5 milijuna, Huawei Technologies Co Ltd s tri milijuna i Amazon.com Inc s 2,75 milijuna eura.

Potrošnja tehnološkog sektora na lobiranje nadmašuje čak i onu farmaceutskih i financijskih tvrtki, te proizvođača fosilnih goriva i kemikalija, koji su dosada bili najizdašniji, utvrdili su Corporate Europe Observatory i LobbyControl.

Neki od glavnih nalaza istraživanja su:

612 tvrtki, grupa i poslovnih udruga aktivno lobira kako bi utjecalo na politike digitalne ekonomije EU. Zajedno troše najmanje 97 milijuna eura godišnje lobirajući za institucije EU -a.

Unatoč raznolikom broju igrača na ovom području, tehnološkim lobiranjem dominira nekolicina tvrtki. Samo 10 tvrtki odgovorno je za gotovo trećinu (32 milijuna eura) ukupne potrošnje tehnološkog lobija: Vodafone, Qualcomm, Intel, IBM, Amazon, Huawei, Apple, Microsoft, Facebook i Google.

Tih 10 tvrtki također su zajedno organizirane u poslovna i trgovačka udruženja. Poslovna udruženja koja lobiraju u ime Big Tech -a imaju proračun za lobiranje koji daleko premašuje proračun lobija za 75 posto manjih tvrtki koje čine većinu digitalne industrije.

20 posto svih tvrtki koje lobiraju u EU o digitalnoj politici dolaze iz SAD-a, iako je taj broj vjerojatno čak i veći. Manje od 1 posto ima sjedište u Kini ili Hong Kongu. To implicira da kineske tvrtke do sada nisu toliko ulagale u lobiranje u EU kao njihove američke kolege.

Veliki proračuni Big Tech-a za lobiranje imaju značajan utjecaj na donositelje politika u EU i osiguravaju privilegirani pristup: visoki dužnosnici Komisije održali su 270 sastanaka od studenog 2019. godine. 75 posto tih sastanaka bilo je s lobistima iz industrije. Google i Facebook predvodili su paket po broju sastanaka.