BMW je započeo proizvodnju svog dugoočekivanog automobila pogonjenog vodikom, iX5 Hydrogen, a tvrtka kaže da ovo gorivo ima ključnu ulogu u budućem transportu.
Njemačka tvrtka prvi put je predstavila ovaj konceptni model još 2019. godine i održala je obećanje da će model staviti u ograničenu proizvodnju 2022. godine.
Automobili se proizvode u BMW-ovom Centru za istraživanje i inovacije u Münchenu, u pilot tvornici koja u početku proizvodi sve BMW-ove modele kako napreduju od razvoja do serijske proizvodnje.
Osnovna vozila X5 za ove modele na vodik isporučuje BMW-ova tvornica u Spartanburgu, u Južnoj Karolini – gdje se inače proizvodi X5 – i zatim su opremljena novim podnim sklopom tako da mogu primiti dva spremnika vodika. Također je instaliran poseban električni sustav od 400 volti, zajedno s najnovijom generacijom BMW-ove tehnologije baterija.
Baterija se zatim puni putem povrata energije ili iz vodikove gorivne ćelije i stvara izlaznu snagu sustava od 369 KS – više od 335 KS koje daje benzinski BMW X5 xDrive40i koji se danas prodaje.
Frank Weber, član uprave za razvoj BMW-a, rekao je: „Vodik je svestran izvor energije koji ima ključnu ulogu dok napredujemo prema klimatskoj neutralnosti. Sigurni smo da će vodik značajno dobiti na važnosti za individualnu mobilnost i stoga smatramo da je kombinacija električnih pogonskih sustava baterija i gorivih ćelija dugoročno razuman pristup.”
Proizvedeni modeli iX5 Hydrogen koristit će se kao ‘tehnološki demonstratori’ u ‘odabranim regijama od proljeća 2023.’, a Weber je dodao: “Naša BMW iX5 Hydrogen testna flota omogućit će nam stjecanje novih i vrijednih uvida, omogućujući nam da klijentima predstavimo atraktivan asortiman proizvoda nakon što vodik postane raširen energent.“
BMW sa svojim iX5 Hydrogen cilja na ‘kupce za koje su kratka zaustavljanja za točenje goriva i dugi doleti obavezni’, a ranije je rekao da će staviti model u serijsku proizvodnju 2025. godine.