Servisiranje električnih vozila košta više od servisiranja vozila na benzinski pogon, pokazuje istraživanje koje je provela analitička tvrtka We Predict.

U samom startu troškovi servisiranja su i više nego dvostruko veći, dok nakon godinu dana vlasništva troškovi servisiranja postaju nešto manji i bivaju oko 1,6 puta veći nego za vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem.

Istraživanje je obuhvatilo podatke o 19 milijuna novih godišta između 2016. i 2021.

Podaci su pokazali da servisni tehničari troše dvostruko više vremena na dijagnosticiranje problema s električnim automobilima u odnosu na one s benzinskim vozilima. Popravljajući ih troše 1,5 puta više vremena, a prosječna stopa rada bila je 1,3 puta veća.

Renee Stephens, potpredsjednica We Predict -a, rekla je da je problem djelomično posljedica činjenice da su problemi s električnim vozilima još uvijek novi i nepoznati mnogim tehničarima.

Većina popravnih radova usmjerena je na komponente specifične za EV, poput problema s ožičenjem ili problema s punjenjem.

Također, električna vozila imaju visoku stopu problema s kotačima, što je tvrtka za analizu podataka pripisala većem trošenju zbog prenošenja glomaznih baterija i ukupno težih vozila. No, ima i hvale vrijednih iznimaka glede cijene troškova održavanja, kao što je primjerice Fordov Mustang Mach-E.

Nakon tri mjeseca vlasništva, troškovi usluge Mach-E bili su 93 USD po vozilu, daleko niži od najbližeg konkurenta, Audija E-trona, na 366 USD po vozilu. Porsche Taycan postigao je 667 dolara po vozilu, dok je Jaguar I-Pace iznosio 834 dolara po vozilu.

Kroz dogledno vrijeme trebalo bi biti objavljeno istraživanje koje će pokazati kakva je cijena održavanja i servisiranja električnih automobila u trogodišnjem razdoblju.