Tržište osobnih automobila u Europskoj uniji smanjilo se za 4,6% prošle godine na samo 9,3 milijuna jedinica, što je najniža razina u regiji od 1993. godine, izvijestilo je ovog tjedna Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA).
Prema izvješću, do pada je uglavnom došlo zbog utjecaja manjka komponenti u prvoj polovici godine. Tržište se, međutim, poboljšalo od kolovoza do prosinca, s porastom registracija novih automobila za 12,8% u zadnjem mjesecu godine.
Sve u svemu, u 2022. samo je Njemačka uspjela ostvariti rast (+1,1%) među četiri najveća tržišta EU. Tome je pomogao snažan rezultat u prosincu, priopćila je ACEA. Sva ostala tri tržišta imala su lošije rezultate nego 2021., pri čemu je Italija zabilježila najveći pad (-9,7%), a slijede Francuska (-7,8%) i Španjolska (-5,4%).
Podaci su pokazali da je broj vozila registriranih u zemljama EU (isključujući Maltu, za koju statistika nije dostupna) prošlog mjeseca porastao na više od 896.000 jedinica s preko 795.000 godinu dana ranije.
Prodaja automobila Volkswagen Grupe (uključujući Škodu, Audi, Seat, Porsche i druge) u Europskoj uniji prošle je godine smanjena za 5,2%, objavila je ACEA. Proizvođač automobila Stellantis zabilježio je pad prodaje za 14,1%, dok je prodaja Grupe Renault pala za 4,3%, a prodaja BMW-a za 5,1%. Prodaja Mercedes-Benza ostala je praktički na istoj razini kao i 2021. godine, na 549.023 jedinice.
U međuvremenu, južnokorejski Hyundai (uključujući KIA-u) povećao je prodaju svojih vozila u EU za 2,6%, prodaja japanske Toyote i Honde porasla je za 7,7% odnosno 4,4%. Prodaja američkog proizvođača automobila Ford smanjena je za 2,3 posto.