Facebook cenzurira konzervativne vijesti

censored

Bivši zaposlenici Facebooka priznali su u razgovoru za Gizmodo, stranicu koja se bavi vijestima sa područja tehnologije, da društvena platforma Facebook „rutinski i kontinuirano miče i cenzurira objave i vijesti od interesa za konzervativne čitatelje“, za što su i dali nekoliko nedavnih primjera.

Urednik Gizmoda prigodno je zaključio iz razgovora da ovaj medijski div ne služi kao otvoreno tržište sadržaja, već, poput tradicionalnih novinskih agencija, odražava političku pristranost svojih zaposlenika te institucionalne imperative i politiku korporacije.

Ovisno o tome tko se nalazio u smjeni, objave bi bile brisane ili stavljane u nepoželjnu grupu (blacklisted), ili bi pak s druge strane bile svrstavane u popularno (trending)“. Tvrdi bivši moderator koji želi ostati anoniman zbog straha od eventualnih posljedica njegovog izlaženja u javnost. On je jedan od rijetkih moderatora koji je imao konzervativna stajališta u timu koji se bavio procjenom popularnosti vijesti te njihovim kategoriziranjem.

Njih nekolicina počeli su voditi evidenciju takvih postupaka svojih kolega, te su se pokušali oduprijeti takvoj poslovnoj politici, međutim, drugi sugovornik kaže kako je pritisak nadređenih bio prejak da bi se nešto bitno promijenilo.

Drugim riječima, Facebook i njegovi zaposlenici duboko podilaze liberalnim medijima, do te mjere da su forsirali određene vijesti mainstream novinskih agencija unatoč tome što među čitateljima te vijesti nisu bile popularne i posjećene (primjer su bile vijesti i članci vezani uz Black Lives Matter inicijativu).

S druge strane zaposlenicima je bilo naloženo da određene vijesti nikako ne stavljaju pod popularno (trending) unatoč tome što su analitički bile popularne među čitateljstvom. Ista sudbina pratila je i vijesti koje su se odnosile na sam Facebook, takve vijesti nikad nisu svrstavane pod popularne.

Kada je vijest bila o našoj tvrtci, bilo bi nam rečeno da ju ne diramo, trebala je proći kroz nekoliko kanala, unatoč tome što je puno puta podijeljena i čitana. Nikako ih nismo smjeli stavljati pod popularno.

Facebook se svojim ponašanjem nimalo ne razlikuje od mainstream novinskih agencija koje guraju svoju liberalnu dogmu. On to samo radi na perfidan način prikrivajući se iza maske lažne neutralnosti, te tobožnjeg servisa glasa naroda, no u stvarnosti je samo još jedan sofisticiran alat u oblikovanju javnog mišljenja.

Izvor: Gizmodo