Facebook je niz godina sebe predstavljao kao platformu na kojoj njegovi korisnici mogu izražavati svoje stavove i dijeliti ih s drugima. No, to nimalo nije slučaj posljednjih godina uz primjetnu svakodnevnu cenzuru takozvanih „desnih“ i konzervativnih korisnika.

Neki politički komentatori koji su udaljeni s Facebooka, te čak proglašeni od strane platforme „ekstremistima“, pokrenuli su tužbu protiv Facebooka zbog kršenja prava slobode govora i ocrnjivanja istih.

Suočen sa sudskom tužbom, ovaj tehnološki div sada okreće priču i kaže da Facebook nije platforma za slobodu govora već izdavač, te je time zaštićen Prvim amandmanom američkog ustava koji štiti slobodu govora, ovaj put Facebook-ovog, te da je karakteriziranje korisničkog ponašanja „opasnim“, „ekstremnim“ i „koje širi mržnju“ pravo Facebooka kao izdavača koji iznosi svoje stavove.

Prema postojećem zakonu, Facebook niti drugi izdavači ne mogu biti odgovorni zbog nepružanja mogućnost izdavanja nečije poruke ili materijala“, stoji u objašnjenju Facebooka.

Potencijalni problem za Facebook leži u tome što se isti već godinama poziva na zakon koji ga štiti od odgovornosti za sadržaj kojeg na toj platformi objave njegovi korisnici, a ta odredba zakona ne vrijedi za izdavače, već samo medijske platforme.

Svi osobni napadi i klevete, prijetnje, sav sadržaj kojeg korisnici objave na toj platformi, odgovornost je korisnika medijske platforme, barem što se tiče američkih zakona, ali ako se Facebook deklarira kao izdavač, onda gubi taj pravni imunitet i sve te objave postaju njegova odgovornost.

Platforme poput Twittera, Googlea i Facebooka zaštićene su od progona zbog objava njihovih korisnika stavkom 230 američkog zakona Communications Decency Act.

No da bi ta pretpostavka držala vodu, te platforme bi se trebale ponašati u skladu s američkim ustavom, odnosno štititi slobodu govora svojih korisnika koja je zagarantirana istim. S obzirom da je opća internetska cenzura posljednjih godina na djelu svugdje, pa tako i na tim platformama, iste su podložne sudskim tužbama zbog kršenja ustavnih prava korisnika.

Da bi Facebook i ostali medijski divovi izbjegli takve tužbe, počeli su pribjegavati definiciji da su oni zapravo izdavači, te da mogu objavljivati ono što oni žele, ali tu se pojavljuje prethodno spomenuti problem da su izdavači odgovorni za objave svojih korisnika.