Facebook, nedavno rebrendiran u Meta, „najgora je tvrtka na svijetu“ 2021. godine po mišljenju građana, pokazalo je istraživanje Yahoo Financea.

Više od 1.500 ispitanika otvorenog istraživanja dobilo je na izbor desetke alternativa, no Facebook ih je sve pobijedio.

Dobio je 50% više glasova kao najgora tvrtka u godini od drugoplasiranog, kineskog diva e-trgovine Alibabe.

Neki su se ispitanici požalili na cenzuru Facebooka, dok su drugi osudili platformu jer se nije bavila dezinformacijama, posebno u vezi s pandemijom Covid-19. Neki su čak kritizirali Facebook zbog „potkopavanja demokracije u cijelom svijetu“ i doprinosa porastu krajnje desnog ekstremizma.

Mnogi su okrivili kompanijsku aplikaciju za dijeljenje fotografija, Instagram, za učinke koje ima na mentalno zdravlje mladih ljudi. Ogorčenje je izazvano ranije ove godine nakon što je interni dokument koji je procurio od strane zviždača otkrio da su vlasnici Facebooka znali da Instagram utječe na samopoštovanje tinejdžera, ali nisu riješili problem, navodno zbog zarade.

Facebook je ove godine bio u vrućoj vodi više od jednom – iako se morao nositi s optužbama za curenje, također se suočio s nekoliko antitrustovskih istraga. Nije ni čudo što je tvrtka odlučila rebrendirati.

Tvrtka još nije odgovorila na zahtjev za komentar, priopćio je Yahoo Finance.

Ipak, gotovo 30% ispitanika reklo je da se Facebook/Meta još uvijek može spasiti. Među načinima koje su ljudi predložili bili su: „priznati i ispričati se za počinjene greške“ i donirati znatan iznos svoje dobiti zakladi kako bi se pomogla preokrenuti šteta nanesena maloljetnicima. Neki su rebranding Meta vidjeli kao obećavajući korak ka tome da Facebook postane zanimljiviji i drugačiji. Također, investitori koji su sudjelovali u istraživanju rekli su da bi Facebook mogao navući manje bijesa i više javne obveze ako bi mogao povećati cijenu svojih dionica. Trenutačno je u porastu od 22% na godišnjoj razini, ali je još uvijek pao za oko 13% u odnosu na najviši nivo u rujnu.

Osim Meta/Facebooka, ispitanici su ciljali na Alibabu, jer su mnogi izgubili novac zbog pada tržišne cijene tvrtke od 50% ove godine. Napali su i proizvođača električnih automobila Teslu – ne zbog cijene dionica, koja je skočila, već zbog neispunjenja obećanja s proizvodima koje je tvrtka predstavila, ali nikada nije proizvela, kao i zbog izvršnog direktora Elona Muska i njegovog ophođenja s javnosti.