Fizički atraktivnim studenticama ocjene pale nakon prelaska na online nastavu

Rad švedskih istraživača sugerira da su ocjene atraktivnih studentica bila više zbog njihove fizičke ljepote, privilegija koju su izgubile kada su se nastava preselila online tijekom karantene, dok su ocjene atraktivnih muških kolega ostale nepromijenjene.

U istraživačkom radu pod naslovom ‘Studentska ljepota i ocjene tijekom nastave uživo i na daljinu’, Adrian Mehic sa Sveučilišta Lund ispitao je ‘ulogu privlačnosti studentskog lica na akademske rezultate pod različitim oblicima nastave’, uz pomoć ‘žirija’ od 74 osobe koji je ocjenjivao izgled 307 studenata strojarstva od 1 (izuzetno neprivlačan) do 10 (izuzetno privlačan).

Mehić je otkrio da doista postoji takozvani “privilegija ljepote” za atraktivne studente, pri čemu su i muškarci i žene dobivali više ocjene “u predmetima sa značajnom interakcijom nastavnika i učenika” – barem kada je obrazovanje bilo osobno.

Nakon što se obrazovanje preselilo na internet tijekom pandemije, došlo je do značajnog pada ocjena atraktivnih studentica, i to u otprilike 80 posto slučajeva. Ocjene atraktivnih muških studenata, zanimljivo, nisu pale.

Pandemija nam je pružila izvrsnu priliku da razjasnimo je li ta premija za ljepotu posljedica diskriminacije ili je rezultat nekog produktivnog atributa”, objasnio je Mehić u komentarima koje je prenio The Times.