Vođe Greenpecea krajem protekle godine potiho su obznanile da je u studenom započelo rastavljanje broda Rainbow Warrior II na rezalištu u Bangladešu. Ovaj potez je nešto protiv čega su se sami dugi niz godina borili.

Učinili smo pogrešku, onu koju moramo pokušati ispraviti,“ stoji u službenoj izjavi Greenpeace Internationala, sa sjedištem u Amsterdamu. U njoj su priznali da je sredinom studenog brod Rainbow Warrior II ostavljen na doku bi ga se rastavilo u Bangladešu i to „na način koji ne ispunjava standarde koje smo postavili i vodili s našim saveznicima kako bi ih usvojili diljem svijeta.

Brod je tijekom 2011. dan na korištenje neprofitnoj organizaciji Friendship iz Bangladeša, nakon što je ustanovljeno da više nije sposoban za plovidbu oceanima. Brod se otad koristio kao plutajuća bolnica sve do 2018.

Friendship je u dogovoru s Greenpeacom prodao brod na rezalište gdje je rastavljen koristeći metode koje nisu u skladu s ekološkim standardima. Riječ je o odlagalištu koje uvelike zagađuje okoliš zbog načina kojim se vrši rezanje metalnih konstrukcija, a koje sadrže brojne štetne tvari poput azbesta.

Pojedini ogranci Greenpeacea požalili su se na „internu pogrešku“ zbog koje je navodno došlo do ovakve odluke, pri čemu se nitko od vodstva nije konzultirao s drugim organizacijama koje brinu o takvim stvarima na pravilan način.

Navodno je vodstvo pokušalo ponovno otkupiti brod, ali je tvrtka koja vodi metalni otpad tražila preveliku svotu za brod.

No, Greenpeace je tijekom svog djelovanja izazvao niz drugih skandala. Na primjer, tijekom 2014. vodstvo je priznalo kako je 3.8 milijuna € donacija izgubljeno u procesu klađenja na tržištu vrijednosti valuta.

Te iste godine, Greenpeace je naišao na žestoku reakciju peruanskih vlasti zbog oštećivanja poznatog kulturološkog simbola Perua – Nazca linija.

Greenpeace je krajem 1970-ih dospio u medije nakon prosvjeda protiv testiranja nuklearnog oružja. Prvi Rainbow Warrior potopili su francuski specijalci 1985. na Novom Zelandu, nakon čega je uslijedila nabavka novog.

Ironično, svi Greenpeacovi brodovi bili su uz jedra pogonjeni i klasičnim brodskim – dizelskim motorima. Kritičari su redovno ukazivali na dvostruka mjerila organizacije koja se žestoko protivila crpljenju nafte na moru.