Japanska porezna agencija potiče građane da više piju alkoholna pića

Japanska porezna služba pokrenula je natječaj, pozivajući građane da osmisle inovativne načine za oživljavanje prodaje alkohola, u nadi da će potaknuti mlade da češće posjećuju barove i daju povećaju državne prihode.

Nacionalna porezna agencija (NTA) nazvala je novu kampanju ‘Sake Viva!’ prema legendarnom japanskom vinu od riže, pozivajući sve u dobi između 20 i 39 godina da podnesu poslovne ideje za industriju alkohola u zemlji, koja zaostaje nakon pandemije i opadanja navika pijenja u cijeloj zemlji.

Kao što je navedeno na službenoj vladinoj web stranici koja je ovaj tjedan privukla međunarodnu pozornost nakon izvješća lokalnih medija, natječaj će trajati do 9. rujna, a traži “nove proizvode i dizajne”, kao i načine za promicanje pijenja kod kuće. Pobjednici će biti pozvani na ceremoniju dodjele nagrada u Tokiju u studenom, a porezna uprava obećala je podržati ulaganja u pobjedničku ideju.

NTA je primijetio da su porezi na alkohol činili oko 3% državnih poreznih prihoda u 2011., ali su pali na 2% do 2020., navodeći potrebu da se oživi prodaja pića.

Kao što se vidi u istoj dobnoj skupini u drugim zemljama, mladi odrasli u Japanu značajno su smanjili konzumaciju alkohola u posljednjim desetljećima, pri čemu je prosječni godišnji unos odraslih pao sa 100 litara 1995. na 75 litara 2020. godine.

Iako je japansko ministarstvo zdravstva reklo da ne sudjeluje u inicijativi, izrazilo je nadu da će porezna agencija poticati samo “odgovarajuću količinu konzumacije alkohola” i izjavilo da ostaje u kontaktu s NTA-om po tom pitanju.