Navodni “zeleni” biodizel koji se isporučuje u Europu iz Kine vjerojatno je lažan, tvrde razne klimatske organizacije.
Brojne organizacije koje se bave proizvodnjom i distribucijom zelenog biodizela sada navodno sumnjaju da je velik dio goriva koje se iz Kine šalje u Europu lažno deklarirano.
Zbog raznih zakonskih zahtjeva Europske Unije i klimatskih subvencija, kineska industrija biodizela sada navodno cvjeta, a proizvođači na istoku mogu isporučiti velike količine proizvedenog goriva u Europu uz znatnu zaradu.
Međutim, prema izvješću Bloomberga, organizacije uključene u certificiranje takvih goriva, kao i zaštitu biodizelskih poduzeća koja posluju unutar EU-a, sada vjeruju da je značajna količina kineskog goriva koje ulazi na kontinent lažno deklarirano.
Iako bi se gorivo navodno trebalo proizvoditi od otpada hrane kako bi se smanjio utjecaj na okoliš, stručnjaci sada vjeruju da se dio goriva koje ulazi u Europu djelomično ili u cijelosti proizvodi od usjeva posebno uzgojenih u svrhu pretvorbe u dizel.
To je zbog činjenice da se u Kini proizvodi više “zelenog” goriva nego što se misli da je fizički moguće, a mnogi stručnjaci vjeruju da kineskim tvrtkama jednostavno nije dostupno dovoljno otpada od hrane da bi mogle proizvesti samu količinu navodno ekološki prihvatljivog biodizela koji izvoze.
Da stvari budu još gore, kaže se da je razrjeđivanje ili zamjenu materijala unutar biodizela gotovo nemoguće detektirati nakon što se napravi gotov proizvod, a jedan stručnjak je rekao da je s “već rafiniranim proizvodom koji je kemijski transformiran u biodizel, teško moguće znati ” koji su sastojci zapravo korišteni.