Nekoliko brodova natovarenih ukapljenim prirodnim plinom (LNG) koji kruže uz obalu Španjolske vjerojatno će ostati ondje do kraja studenog dok čekaju da europske cijene plina porastu, izvijestio je Reuters u srijedu pozivajući se na izvore iz industrije.

Pomorska gužva za LNG tankere stvara se tjednima uz španjolsku obalu s brodovima koji čekaju da iskrcaju svoj teret. Španjolska se može pohvaliti najvećim skladištima LNG-a u Europskoj uniji.

Ovaj zastoj mogao bi biti dio trgovinske strategije dobavljača, budući da brodovi čekaju dok cijene ne porastu da bi se iskrcali, rekli su izvori iz industrije za Reuters.

Cijene prirodnog plina na najnižoj su razini u Europi od lipnja, pale su 28% u tjedan dana, djelomično zbog iznadprosječnih temperatura i visokih razina zaliha, budući da je skladište plina u EU sada gotovo 95% puno, prema Rystad Energyju.

“Ako jedan jedini brod iskrca svoj teret, cijena će se odmah srušiti utječući na ostale terete u redu čekanja, a ovaj domino efekt je jako bolan u smislu oportunitetnih troškova”, rekao je jedan od izvora za Reuters.

Samo čekanjem isporuke u prosincu, a ne u studenom, razlika u dobiti mogla bi biti reda veličine desetaka milijuna dolara po pošiljci, rekla je za BBC Michelle Wiese Bockmann iz brodskog časopisa Lloyd’s List.

Zaostatak brodova uglavnom se pripisuje nedostatku skladišnih kapaciteta LNG-a u Europi. Zemlje EU-a krenule su s kupnjom LNG-a tijekom ljeta kako bi popunile svoje rezerve prije zime s obzirom na smanjene isporuke iz Rusije. No, budući da se blok dugo oslanjao na plin iz plinovoda, kapaciteti kontinentalne regasifikacije i skladištenja ne mogu se nositi s tim, objasnio je Reuters.