Gotovo polovici djece izolacija je naštetila emocionalnom razvoju, a roditelji su prijavili pad u društvenim i emocionalnim vještinama koji se očituje u lošem ponašanju ili uplašljivosti, tvrdi novo izvješće.
Studija Instituta za fiskalne studije (IFS) i Instituta za obrazovanje UCL-a na 6095 roditelja s djecom u dobi od četiri do 16 godina, koja je proučavala utjecaj na tržišta rada tijekom ere koronavirusa, vratila je niz zabrinjavajućih nalaza o iskustvu obitelji. Oko 47 posto izjavilo je da se “socio-emocionalni razvoj” njihove djece pogoršao tijekom pandemije, a samo 16 posto da se poboljšao.
Podaci pokazuju unutar tog trenda, navodi se u izvješću, da su “roditelji djevojčica i mlađe djece, te oni koji su bili na odsustvu, vjerojatnije prijavili pogoršanje socio-emocionalnih vještina svoje djece”. Anketa je ispitala emocionalne probleme i probleme u ponašanju, navodi se, postavljajući pitanje jesu li djeca “općenito poslušna”, “neprestano se vrpolje ili migolje” i “lako se plaše” prije i tijekom karantene.
Glavni uzrok ovih promjena, navodi se u izvješću, bila je šteta nanesena tržištu rada restrikcijama karantene, uz napomenu da su najočiglednije promjene u emocionalnim vještinama djece bile kod onih čiji su roditelji doživjeli “tranziciju na tržištu rada” ili izgubili posao. Ona djeca čiji su roditelji bili ekonomski stabilni bila su najmanje pogođena.
Sažimajući nalaze, izvješće navodi: “Pandemija COVID-19 poremetila je mnoge aspekte života djece, s utjecajem na njihov društveni i emocionalni razvoj, kao i na njihova obrazovna postignuća… iskustva roditelja na tržištu rada tijekom pandemije mogla su utjecati i na obiteljske resurse te kvalitetu i količinu vremena koje roditelji i djeca provode zajedno.”