Marketinški promašaj – nitko se ne želi igrati s debelim Barbikama

Tržište je reklo svoje, djeca ne žele debele Barbike. Prodaja Barbie lutki pala je za 15 posto u prvom tromjesečju ove godine, nakon što je proizvođač Mattel izbacio na tržište „punašne Barbike“ i čitav niz „etničkih“ verzija poznatih lutki s različitim rasnim karakteristikama, jer poznata plava lutkica očito nije dovoljno politički korektna. Mattel razmatra mogućnost proizvodnje muslimanske verzije Barbike koja nosi hidžab.

No, to im se očito nije isplatilo, barem ne financijski, prodaja Barbika pala je na najnižu razinu u posljednjih 23 godine.

Mattel se nadao da će uvođenjem pretilih i egzotičnih lutki povećati prodaju ciljajući veće tržište, no plan im se obio o glavu.

Mattel je pokrenuo proizvodnju debelih Barbika nakon kritika da klasična mršava lutkica negativno utječe na samopouzdanje djevojčica i potiče na poremećaje u prehrani. S druge strane, protivnici debelih Barbika smatraju da glamuriziranje pretilih lutki vodi k normaliziranju pretilosti, čime potiče nezdravi način života.

Ljevičari također tvrde da plavokosa Barbika potiče rasističke stereotipe ljepote glamurizirajući zgodnu bijelu djevojku. Nažalost po Mattel, korištenje igračaka za promicanje ljevičarske ideologije nije profitabilno.

Autor: Tribun