Polovica od ukupno dvije milijarde Facebook profila su lažni profili ili dvostruki korisnički računi, navodi izvješće nekadašnjeg Zuckerbergovog suradnika, Aarona Greenspana. Osim drugih korisnika, lažni profili zavaravaju i oglašivače, te ulagače.

Nakon što je prošle godine pogođen velikim skandalom kompromitiranja privatnosti svojih korisnika, Facebook nastoji stvoriti imidž tvrtke s visokim društvenim standardima, pritom se fokusirajući suzbijanje kršenja pravila od strane korisnika. No čini se da, unatoč tome, Facebook namjerno podcjenjuje količinu lažnih korisničkih profila.

Facebook-ova vlastita izvješća govore o tome da je njegova korisnička baza, koja navodno broji preko 2 milijarde mjesečno aktivnih korisnika, krcata lažnim korisničkim računima koji su dovoljno aktivni da prevare algoritme društvene mreže.

Greenspan smatra da Facebook „laže javnost o veličini problema s lažnim profilima, kojih moguće da ima i preko 50 posto na toj mreži“.

On optužuje Facebook da „prodaje oglase stotinama milijuna fantomskih kupaca – korisnicima koji u stvarnosti ne postoje, to se s vremenom pretvorilo u najveću prijevaru u povijesti“.

Prema njegovom izvješću, a navodeći procjene samog Facebooka, Greenspan zaključuje da je do kraja 2017. godine Facebook pobrisao barem 2,8 milijardi lažnih računa, što je više od brojke mjesečno aktivnih korisnika i više od polovice broja ikad stvorenih računa.

Facebook privlači oglašivače hvaleći se svojim pristupom korisničkoj bazi od preko dvije milijarade mjesečnih korisnika. U stvarnosti, dobar dio prometa na društvenoj mreži odrađuju takozvani botovi i ljudi zaposleni u agencijama (klik farmama) koje su plaćene da umjetno podignu promet. Oglasi prikazani takvim „korisnicima“ su bezvrijedni i obično bacanje novca.

Mali oglašivači prošle su godine tužili društvenu mrežu, tvrdeći da ona preuveličava vrijeme koje korisnici provode gledajući video uratke, i to do 900 posto. No prema pisanju Marketing Land, to nije jedina nepravilnost koja se tiče proračunavanja dosega i ostalih parametara kojima se Facebook hvali kad vam prodaje oglasni prostor; navodno se radi i o krivom proračunavanju dosega Facebook objava, udjelu korisnika koji do kraja pogledaju video oglas, prosječnom vremenu koje korisnik provede čitajući članak, broju poveznica na vanjske stranice, i broju mobilnih pogleda, što sve znatno utječe na isplativost oglašavanja.