Povratak tradicionalnijim načinima učenja odgovor je na pitanja političara i stručnjaka je li hiperdigitalizirani pristup obrazovanja u zemlji, uključujući uvođenje tableta u vrtiće, doveo do pada osnovnih vještina pismenosti.

Švedska ministrica za škole Lotta Edholm, koja je preuzela dužnost prije 11 mjeseci kao dio nove koalicijske vlade desnog centra, bila je jedan od najvećih kritičara sveopćeg prihvaćanja tehnologije.

“Švedski učenici trebaju više udžbenika”, rekla je Edholm u ožujku. “Tiskane knjige su važne za obrazovanje učenika.”

Ministar je prošli mjesec objavio u izjavi da vlada želi poništiti odluku Nacionalne agencije za obrazovanje da digitalni uređaji budu obvezni u predškolskim ustanovama. Planira ići dalje i potpuno ukinuti digitalno učenje za djecu mlađu od 6 godina, također je rečeno za Associated Press iz ministarstva.

Iako učenici u zemlji postižu rezultate iznad europskog prosjeka za sposobnost čitanja, međunarodna procjena razina čitanja u četvrtom razredu, Progress in International Reading Literacy Study, istaknula je pad među švedskom djecom između 2016. i 2021. godine.