Stanovnici bečke četvrti Seestadt Aspern od travnja 2019. vozit će se autonomnim mini-busevima.

Dva mala električna autobusa (nisu trolejbusi) bez vozača testirana su tri mjeseca na posebnom poligonu, nakon čega su programirani i za vožnju na ulicama, prenosi Eurocomm-PR.

Ipak, upravljanje autobusima biti će tim lakše i sigurnije budući da će se voziti maksimalnom brzinom od 20 km/h. Vožnja će biti besplatna te će putnike voziti do obližnje postaje podzemne željeznice, dok će se putem zaustavljati na šest postaja.

Vožnju autobusa će zasad ipak kontrolirati dežurni operater u samom autobusu koji će nadzirati njegovo kretanje, a pri ruci će imati upravljač za slučaj da nešto pođe po krivu. Razlog tome je i prometni zakon koji ne dopušta vožnju vozila bez nadzora.

Mini-bus je dug 4,75 metara, širok 2,11 i visok 2,65 metara. Može primiti 11 putnika. Maksimalno vrijeme rada je devet sati, a vrijeme potrebno za punjenje ovog električnog minibusa je četiri do osam sati.

Period testiranja autobusa u javnom prometu je nepoznat, ali tvorci cijelog projekta namjeravaju nakon njega otkloniti sve nedostatke. Već sada je plan „naučiti“ autobus kako da komunicira s putnicima u slučaju možebitnih nepoželjnih situacija.

Projekt pod naslovom „auto.Bus“ izrađen je u suradnji s francuskim proizvođačem autobusa Navya. U projektu sudjeluju i renomirane tvrtke poput Siemensa i TÜV-a, a financira ga i austrijsko Ministarstvo prometa.