Posljednji pariški vozni park od 15.000 dijeljivih romobila na baterije uklonjen je s gradskih ulica u četvrtak, prije zabrane koja je stupila na snagu u petak nakon isteka ugovora operatera.
Kao jedan od prvih europskih gradova koji je prije pet godina usvojio najam romobila, Pariz je postao jedan od prvih koji je zabranio njihovo iznajmljivanje na ulici nakon što je referendum u travnju dao rezultate prema kojima je 90% birača željelo da vozila nestanu.
Odaziv je bio iznimno nizak – samo 7,5% stanovnika je glasalo – a tvrtke za iznajmljivanje su se žalile na “restriktivne metode glasovanja” koje Pariz vraćaju u mračno doba javnog prijevoza unatoč tome što su Olimpijske igre 2024. bile pred vratima. Međutim, tu mjeru zagovarala je gradonačelnica Anne Hidalgo, socijalistkinja i zagovornica biciklizma koja je prethodno podržavala uvođenje električnih romobila. Zabrana se ne odnosi na osobna vozila.
Električni romobili, posebno ulični najam, koji uglavnom koriste turisti i djeca (koja su ih legalno mogla voziti od 12 godina prije nego što je minimalna dob povećana na 14 u ožujku) – godinama su bili prokletstvo biciklista, pješaka i vozača podjednako, vijugaju kroz promet, pretrpaju kolnike i kreću se brzinama prebrzim za šetače i presporo za vozače (do 27 km/h).
Samo u 2022. godini dogodila su se tri smrtna slučaja povezana s nesrećama s električnim romobilima, s 459 ozlijeđenih osoba – što je povećanje u odnosu na jedan smrtni slučaj u 2021. i 353 ozljede.