U sustav Hrvatske Ratne Mornarice uskoro bi trebala ući dva nova obalno ophodna broda čija gradnja je otpočela u splitskom brodogradilištu Brodosplit. U srijedu 02. rujna 2020. godine položene su kobilice za novogradnje 541 i 542, iz serije obalno ophodnih brodova, ugovorenih za Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.

Brodovi dužine 43,16 metara i širine 8 metara biti će opremljeni s automatskim topom 30 mm i dvije ručno upravljive strojnice 12,7 mm, te 4 ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava.

Trup obalno ophodnih brodova biti će izgrađen od čelika povišene čvrstoće AH36, a nadgrađe od aluminijske slitine. Osigurana im je nepotopivost u slučaju naplavljivanja svaka dva susjedna odjeljka u trupu.

Brodovi su opremljeni zaštitom od nuklearno-biološko-kemijskog (NBK) djelovanja posebnim sustavom za NBK filtroventilaciju i hermetizaciju brodskih radnih i stambenih prostora. Bit će opremljeni krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa dužine 7,7 metara za 6 članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine do 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM.

Kapacitet brodova je 16 ljudi uz autonomiju plovidbe od 10 dana. Vrlo su sposobni u progonu i ostvaruju brzine do 29 čvorova, koje im osiguravaju glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW. Opremljeni su s aktivnim sustavom za stabilizaciju ljuljanja koji omogućuje brodu punu operativnost na stanju mora 4 te udovoljavanje NATO pomorskim kriterijima STANAG 4154.

Kao posebna odlika ističe se optimiziranost brodskih sustava gdje s jednim ukrcajem goriva mogu otploviti 1000 nautičkih milja pri brzini od 15 čvorova. Optimizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima. Uvođenje u operativnu uporabu OOB-a nastavak je projekata modernizacije i razvoja novih sposobnosti Hrvatske ratne mornarice.