Požari na električnim automobili mogli bi postali veliki problem za auto industriju

Kako električni automobili postaju sve prisutniji, pitanje njihovog spontanog zapaljenja dolazi sve više do izražaja i s njim se moramo suočiti, rekao je Damien Ernst, profesor elektro-strojarstva na Sveučilištu u Liegeu.

Mediji redovito izvještavaju o raznim modelima električnih automobila koji su zahvatili plamen diljem svijeta, što je rezultiralo požarima koje je teško ugasiti. Iako trenutno nema velike zabrinutosti po tom pitanju, uspjeh električnih automobila mogao bi u budućnosti učiniti ove brojke još više zabrinjavajućim.

To nije problem velikih razmjera u smislu da ima oko 10 puta više požara s ‘klasičnim’ dizelskim ili benzinskim vozilima nego s električnim automobilima. Na svakih 330 milijuna prijeđenih kilometara dogodi se oko jedan požar električnih vozila, što je vrlo malo. Ali električna vozila su sva nova, automobili s motorima s unutarnjim sagorijevanjem u prosjeku su puno stariji i na njima su požari posljedica starosti vozila, prljavih motora i lošeg održavanja. Broj nesreća i spontanih požara na električnim vozilima brzo se povećava otkad se tržište električnih automobila širi“, rekao je Ernst.

Stručnjak je nastavio s objašnjenjem da je uzrok požara u električnim automobilima uvijek litij-ionska baterija, koja može gorjeti više od jednog dana, a za gašenje joj je potrebno 10.000 litara vode. Kada se jedna ćelija baterije pregrije, stvara takozvano toplinsko odbježivanje, koje se širi cijelom baterijom. To se može dogoditi zbog prekomjernog punjenja ili problema sa stanicom za punjenje, ali se može dogoditi i na cesti ili nakon sudara.

Često stavljaju zapaljeni električni automobil pomoću dizalice u tank pun vode na dan ili dva. A vatra se može ponovno zapaliti nekoliko sati kasnije jer baterija još uvijek skladišti energiju za potpirivanje vatre. Vatrogasne postrojbe u svijetu tek počinju učiti kako rješavati takve požare“, nastavio je Ernst.

Profesor je upozorio da će se, kako se gustoća energije baterija povećava kako bi osigurala veću kilometražu u automobilu, povećati rizik od požara, osobito kako električni automobili stare.

Požar može započeti na automobilu, isključenom iz struje, parkiranom, bez nikoga u blizini: to je zabrinjavajuće. Baterija također može eksplodirati i automobil brzo zahvati plamen. Bilo je fatalnih nesreća ove vrste u SAD-u i Kini. nije veliki problem, ali to se pitanje mora riješiti“, upozorio je Ernst dodajući kako će industrija električnih automobila morati biti na oprezu i smisliti inteligentni sigurnosni sustav.