Privatni podaci 533 milijuna korisnika Facebooka javno objavljeni, dok čelnici tvrtke kažu kako su to „samo stari podaci“

© Pinterest

Navodno je mnoštvo osobnih podataka, uključujući puna imena, telefonske brojeve i e-adrese nevjerojatnih 533 milijuna korisnika Facebooka, objavljeno na internetu. Iz tvrtke koja je upravo te osobne podatke preprodavala radi masnog profita, kažu da su podaci „stari“.

Ogromna baza podataka koja se ranije prodavala, sada je besplatno objavljena na hakerskom forumu, objavio je Business Insider. Objava podataka utječe na ljude iz 106 zemalja, uključujući više od 32 milijuna Amerikanaca, oko 11 milijuna građana Velike Britanije i 6 milijuna Indijaca.

Skup podataka očito sadrži osjetljive informacije, od e-pošte i telefonskih brojeva do punih imena, Facebook ID-ova i biografija. Provjerena je autentičnost nekih podataka usporedbom telefonskih brojeva s ID-ovima navedenim u skupu podataka.

Facebook, međutim, vjeruje da nema puno razloga za zabrinutost jer se čini da su podaci stari najmanje nekoliko godina i dio prethodno prijavljenog curenja. Glasnogovornica Facebooka Liz Bourgeois rekla je na Twitteru da je ranjivost koja je hakerima uopće omogućila dobivanje podataka uspješno „popravljena“ još 2019. godine.

Stručnjak za kibernetsku sigurnost, koji je otkrio ove podatke, Alon Gal, vjeruje da stvarno stanje možda neće biti baš toliko blaženo kao što to tvrdi tehnološki div. Glavni tehnološki direktor u tvrtki za obavještavanje o kibernetičkom kriminalu Hudson Rock, Gal, rekao je da bi zlonamjerni akteri lako mogli koristiti podatke za predstavljanje stvarnih vlasnika u raznim shemama prijevare.

„Baza podataka te veličine koja sadrži privatne podatke poput telefonskih brojeva mnogih Facebook korisnika sigurno bi dovela do toga da loši akteri iskoriste podatke za izvršavanje napada socijalnog inženjeringa [ili] pokušaja hakiranja“, rekao je Gal.

Krađa podataka otkrivena je još u siječnju, kada je nepoznata osoba na hakerskom forumu nudila telefonske brojeve stotina milijuna korisnika Facebooka za određenu cijenu.

S tim podacima koji su sada dostupni „besplatno“, Facebook bi trebao barem obavijestiti pogođene korisnike o tome kako bi podigao njihovu svijest o opasnosti od potencijalnih prijevara, dodao je Gal. „Pojedinci koji se prijavljuju u uglednu tvrtku poput Facebooka povjeravaju im svoje podatke i Facebook [bi trebao] s njima postupati s krajnjim poštovanjem … Korisnici čiji su osobni podaci procurili veliko je kršenje povjerenja i s njima bi se trebalo postupati u skladu s tim.“

Vijest bi mogla biti malo iznenađenje, budući da je Facebooko, čiji je posao prikupljanje ogromnih količina osobnih podataka za ciljane oglase, u prošlosti više puta mučen sličnim skandalima s curenjem i hakiranjem.

U prosincu 2018. Facebook je bio prisiljen „ispričati se“ nakon što je greška u softveru tvrtke pružila aplikacijama trećih strana pristup fotografijama gotovo 7 milijuna ljudi. Incident se dogodio samo nekoliko mjeseci nakon što su hakeri pristupili podacima 29 milijuna korisnika.

U svibnju 2019. indijska marketinška tvrtka ušla je u bazu podataka koja sadrži detalje i evidencije više od 49 milijuna ljudi koji su koristili Instagram u vlasništvu Facebooka, dok je u rujnu 2019. oko 419 milijuna telefonskih brojeva povezanih s Facebook računima ostalo nezaštićeno.