Pro-imigracijska organizacija uhvaćena na djelu: Tražili 10.000€ po imigrantu da ih ukrcaju na brod

Talijanski tužitelj optužili su posadu broda Mare Jonio da su tražili isplatu 270.000 eura za prihvat 27 imigranata na brod.

Talijanski tužitelji objavili su nove dokaze sve unosnijeg posla „spašavanja“ imigranata i veze između takozvanih „dobrotvornih organizacija za zaštitu ljudskih prava“ i organiziranih kriminalaca koji krijumčare ljude. Talijanska policija pokrenula je 1. ožujka istragu protiv talijanske nevladine organizacije Mediterranea Saving Humans (MSH), optužujući ih da su naplatili velike količine novca za prekrcaj 27 imigranata s broda s broda Maersk Etienne, registriranog u Danskoj.

Prema izjavi javnog tužitelja u Ragusi, MSH je kršila zakon pomažući ilegalnu imigraciju i djelujući protiv pomorskog zakona o plovidbi. Posada broda Mare Jonio navodno je tražila 10.000 eura od danskog broda za svakog imigranta odvedenog s broda. Maerskov tanker ranije je pokupio 27 ilegalnih migranata koji su plutali u čamcu, a vlasnicima tankera bilo bi naplaćeno ukupno 270.000 eura da su pristali na ove uvjete. Na kraju je Maersk prebacio iznos od 125.000 eura na bankovni račun nevladine organizacije.

Afrički migranti držani su u improviziranim uvjetima na cisterni 38 dana zbog činjenice da su malteške vlasti odbile dopustiti brodu da pristane u bilo kojoj od njihovih luka. Nakon što su pristali platiti otprilike 4.630 eura po imigrantu, omogućeno im je ukrcavanje na talijanski brod. Brod MSH-a potom je nastavio do sicilijanske luke Pozzallo, gdje se iskrcao svih 27 imigranata.

Iako MSH nije negirao da je nakon prijevoza putnika s broda Maersk primljena velika svota, nevladina organizacija izdala je priopćenje u kojem se žali na pristranost talijanskog tužitelja, navodeći da je „Ragusin javni tužitelj mnogo puta javno objavio svoj osobni križarski rat protiv nevladinih organizacija…. I, Mediterranea se neće zaustaviti zbog ovog tužnog i predvidljivog napada. Mediterranea će i dalje biti na moru gdje se vrše zločini klanja, mučenja, silovanja i progona.“

Danski trgovački div Maersk također je branio svoje postupke, rekavši da „ni u jednom trenutku prije ili za vrijeme operacije nije bilo rasprave ili dogovora o bilo kakvoj financijskoj naknadi ili podršci. Mjesecima nakon akcije spašavanja, Maersk se sastao s predstavnicima MSH kako bi im zahvalio na humanitarnoj pomoći. Nakon ovog sastanka, odlučili smo dati doprinos Mediterranei za pokrivanje nekih troškova koje su pretrpjeli kao rezultat operacije. To je učinjeno u iznosu od 125.000 eura i uz punu podršku uprave Maersk Tankersa.“

Međutim, to do sada nije utvrđeno u istrazi talijanskih vlasti. Prema njihovim riječima, nevladina organizacija za krijumčarenje imigranata bila je motivirana profitom kad je pokupila ilegalne afričke imigrante s komercijalnog broda. Također tvrde da je Beppe Caccia, član uprave nevladine organizacije, nazvao danski telefonski broj četiri puta između 8. i 10. rujna. Nadalje, suosnivač pro-migracijske organizacije, Luca Casarini, bio je optužen još prije 2019. zbog promicanja ilegalne migracije.

Preko 1.000 ljudi umrlo je na Mediteranu 2020. godine, otprilike tri osobe dnevno. To je u velikoj mjeri rezultat toga što su ih krijumčari ljudi napustili u moru, a vlade europskih zemalja u vezi s NVO ih i dalje mame u EU. Bande organiziranog kriminala često prate brodove nevladinih organizacija za „spašavanje“ imigranata i napuštaju svoj ljudski teret u njihovoj blizini.

Europska agencija za temeljna prava (RFA) dokumentirala je devet novih pravnih postupaka protiv civilnih spasilačkih brodova, što čini 50 takvih postupaka od 2018. Njihovo izvješće ukazuje da postoji stalni protok novih brodova nevladinih udruga koji izlaze na more kako bi pokupili ilegalne imigrante. Kazne zatvora za takve ilegalne aktivnosti praktički ne postoje, a kao što pokazuje primjer kapetanice njemačkog broda za spašavanje imigranata Carole Rackete – koja je 2019. godine svojim brodom udarila talijanski brod obalne straže.

Izvještaj RFA također aludira na činjenicu da su jedina sredstva koja vlasti trenutačno mogu upotrijebiti u ratu s ovim krijumčarskim organizacijama tek administrativne, tehničke i sigurnosne zapreke koje bi te brodove zadržale u lukama, barem privremeno.