Reakcija hrvatskih strukovnih udruga na pooštrenje pravila o posjedovanju vatrenog oružja

Nedavno smo izvjestili o direktivi Europskog parlamenta kojom se najavljuje pooštrenje zakona vezanih uz posjedovanje vatrenog oružja, s izlikom da će se time smanjiti opasnost od terorističkih napada. Nova direktiva izazvala je negodovanje kod dijela javnosti, koje se s pravom pita gdje je logika u zabrani legalnog oružja, kad teroristi ionako koriste i koristiti će oružje pribavljeno ilegalnim putem. Donosimo vam službeni osvrt i izjavu za medije Hrvatskog saveza akcionog streljaštva.


 

HRVATSKI SAVEZ AKCIONOG STRELJAŠTVA
CROATIAN ACTION SHOOTING CONFEDERATION
Boškovićev uspon 12, Pula, 52100, GSM +385 99 22 357 45; OIB: 19649964905
Broj: 11/2017.
Pula-Pola, 26. ožujka 2017.

 

Europski parlament usvojio je u utorak, 14.3.2017., na plenarnoj sjednici u Strasbourgu, izmjenu direktive o vatrenom oružju, kojom se uvode stroža pravila, po kojima privatne osobe mogu nabaviti i posjedovati vatreno oružje.

Nakon terorističkih napada u Parizu, Europska komisija predložila je u studenome 2015. reviziju direktive o vatrenom oružju, koja potječe još iz 1991., kako bi otežala legalnu nabavu vatrenog oružja, osigurala bolje praćenje vatrenog oružja u legalnom posjedu i poboljšala suradnju među državama članicama.

Okidač za ove prijedloge bio je teroristički napad u Parizu 13. studenoga, napad izvršen AUTOMATSKIM, uz to ilegalnim oružjem, kojeg civili, za razliku od terorista, NE SMIJU posjedovati!

Još tada, postavili smo javno pitanje : „Gdje je logika u zabrani POLUAUTOMATSKOG oružja za civile,” no odgovor NISMO dobili.

Izmjena direktive usvojena je s 491 glasom za, 178 protiv i 28 suzdržanih.

U raspravi o ovoj direktivi sudjelovala je i hrvatska zastupnica Ruža Tomašić, koja je istaknula je da je trend maksimalnog ograničavanja nabave i posjedovanja oružja na Zapadu odavno uzeo maha. Država razoružava lojalne građane koji legalno posjeduju oružje i tako ih čini lakom metom kriminalaca i terorista koji svoje oružje kupuju na crnom tržištu svjesno kršeći zakone, upozorila je.

“Oružje ne ubija, ubija čovjek! Uloga države je da osigura da to oružje završi u rukama isključivo onih ljudi koji ni na koji način nisu ugroza za okolinu i da redovito kontrolira jesu li oni i dalje fizički i psihički spremni na odgovorno korištenje oružja”, naglasila je.

Ocijenila je da je apsurdno da u ovo vrijeme rastuće terorističke prijetnje razoružavamo vlastite građane. “Policija i vojska ne mogu biti sveprisutne i zato ne mislim da bi bilo loše da među građanima na ulici, u restoranu ili šoping centru ima više onih koji legalno posjeduju oružje i koji mogu brzo neutralizirati napadače i onemogućiti ih u njihovom krvavom pohodu”, zaključila je Tomašić.

Nova pravila, koja ovom direktivom želi uvesti EU, nakupina bezličnih EUrobirokrata, a koju nacionalni parlamenti ne mogu oboriti jer im je nametnuta, donose zabranu automatskog oružja preinačenog u poluautomatsko oružje, obuhvaćaju kolekcionare oružja i muzeje, reguliraju korištenje oružja za uzbunjivanje (signalne baklje i rakete i signalni pištolji) i akustičnog oružja (u kazalištu, filmovima, na sportskim događajima), prodaju oružja putem interneta, deaktivirano oružje i jačaju razmjenu informacija među državama članicama.

Iako vatreno oružje u legalnom posjedu u EU-u ne predstavlja opasnost za javnost i iako kriminalci i teroristi ne koriste legalno nabavljeno oružje, očigledno je da u očima EUbirokrata, to oružje, bolje reći njegovi vlasnici, ipak predstavljaju prijetnju.

EU birokrati su, tijekom jednogodišnje rasprave, iznijeli brdo laži i izmišljenih podataka, kao npr. da je u EU počinjeno 10 000 ubojstava vatrenim oružjem!, no ta brojka se odnosi na razdoblje od 10 godina, uračunata su ubojstva i samoubojstva te smrti od nesretnih slučajeva, 1000 je bilo ubojstava vatrenim oružjem a počinjena su u preko 90% slučajeva ILEGALNIM oružjem; 700 je bilo nesretnih slučajeva, a ostalo su bila SAMOUBOJSTVA! U 80% slučajeva samoubojstava, nije korišteno vatreno oružje. Međutim, istina nije važna, važan je cilj, do kojeg se ide svim sredstvima, pa i iznošenjem laži.

Zabrana najopasnijeg poluautomatskog oružja za civilnu uporabu

Uz stroža pravila za njihovu nabavu, neke vrste opasnog poluautomatskog oružja svrstane su u kategoriju A i time zabranjene za civilnu uporabu. Zabranjeno je automatsko oružje preinačeno u poluautomatsko oružje, zatim kratkocijevno poluautomatsko oružje sa spremnikom od preko 20 metaka i dugocijevno poluautomatsko oružje sa spremnikom od preko 10 metaka. Isto tako, dugocijevno oružje koje se može lako sakriti (npr. preklapanjem) bit će ubuduće zabranjeno.

Ipak, privatne osobe koje sada legalno posjeduju kratkocijevno poluautomatsko oružje sa spremnikom od preko 20 metaka i dugocijevno poluautomatsko oružje sa spremnikom od preko 10 metaka moći će ga zadržati pod uvjetom da države članice to dopuste.

Ovakvo poluautomatsko oružje (opet napominjemo da je AUTOMATSKO ORUŽJE civilima zabranjeno), koriste samo športski strijelci i nije poznato da je zabilježena bilo kakva zlouporaba takvog oružja od strane legalnih vlasnika.

Liječnički pregledi

Države članice morat će uvesti liječničke preglede i psihološke procjene za odobrenje nabave vatrenog oružja, što Hrvatska ima uvedeno odavno.

Prodavači

Prodavači smiju prodati oružje i njegove ključne dijelove samo osobama koje imaju odgovarajuće odobrenje za posjedovanje oružja, moraju voditi registar o prodaji i obavijestiti nadležne nacionalne vlasti o prodaji i isporukama oružja, što Hrvatska ima uvedeno odavno.

Zakon još mora formalno odobriti Vijeće EU

Države članice imat će 15 mjeseci od stupanja direktive na snagu da nova pravila ugrade u nacionalna zakonodavstva te 30 mjeseci za uspostavu baza podataka sa svim informacijama koje su potrebe za praćenje i točnu identifikaciju vatrenog oružja.

Još krajem 2015. konstatirali smo da bi: „Zabrana poluautomatskog oružja za civile značila kraj demokracije i civilizacije kakvu poznajemo i kakvu smo imali i značila bi uvođenje diktature kakve nikada do sada nije bilo. Da bi se to ostvarilo, potrebno je samo jedno – razoružati poštene građane”.

Mi, državljani Europske unije, tada smo iznijeli zahtjeve da se EU usredotoči na prave probleme:

  • Zaštitu vanjskih granica EU
  • Među našom populacijom postoje grupacije koje odbijaju poštivati i prilagoditi se našim demokratskim vrednotama i našoj kulturi
  • Rastuća trgovina ilegalnim oružjem u EU
  • Kriminalci i teroristi lakše dolaze do ilegalnog oružja nego pošteni građani do legalnog

Novi, restriktivniji zakoni prema legalnom oružju ne rješavaju navedene probleme, a nova direktiva (koja podsjeća na vremena totalitarizma, kada se direktivama uređivalo život građana) nije samo populistička u svojoj prirodi, već uskraćuje naše civilne slobode i vrijeđa našu inteligenciju.

Ako pojedinac ima pravo na život i na slobodu od prisile, onda ima i pravo sam se braniti od onih koji mu pokušaju ta prava ugroziti. Onemogućavanje normalnim ljudima pribavljanja vatrenog oružja, dovodi ih u veću opasnost da budu i sami žrtve nasilja, jer kriminalci i teroristi zakone ionako ne poštuju, pa se na njih neće niti odnositi nekakve odredbe o zabrani nošenja oružja, a nekome tko namjerava počiniti zločin, kao oružje može poslužiti tisuću i jedna stvar koja je već svima dostupna i ima već neku svoju drugu uporabnu svrhu.

U međuvremenu, teroristi su kao oružje terorističkih napada počeli koristiti kamione, automobile, kuhinjske noževe i druga podesna sredstva. Ne zato jer ne mogu nabaviti eksploziv i automatsko oružje, već stoga jer im je centrala u problemima da sačuva živu glavu pred ruskim i američkim zračnim i ostalim napadima, pa imaju problema s logistikom, tj. dostavom na teren. Zato su javno objavili naputke kako najjeftinije, priručnim sredstvima, počiniti terorističke napade. Kuhinjski nož, mačeta, sjekira, automobil – sredstva su izvršenja posljednjih terorističkih napada. Zabilježen je i pokušaj otimanja oružja vojnicima. Dakle, teroristi su uvijek korak naprijed i u prednosti, jer NAPADAJU, a druga strana OČEKUJE napad. Zakoni fizike jasni su i neumoljivi: AKCIJA je UVIJEK brža od reakcije.

Pri jednom od posljednjih napada, terorist je, nakon što je automobilom poubijao i teško ozlijedio desetak ljudi, nožem ubio i policajca na osiguranju štićenog objekta. To je najbolji dokaz prije iznesenoj činjenici a potiče na postavljanje još jednog pitanja nadležnima:

Kako nas, obične i razoružane građane mislite zaštititi policijom i vojskom, kada policajci i vojnici nisu u stanju zaštititi ni sebe same?

Jasno je da nikakvi restriktivni zakoni o ograničavanju posjedovanja vatrenog oružja civilima – poštenim građanima, lovcima, strijelcima i kolekcionarima, neće povećati sigurnost građana niti spriječiti terorističke napade. Ni Europska Unija, ni uvođenje izvanrednog stanja  neće učiniti ništa za sigurnost Europljana. Članice EU ogriješile su se o svoje Ustave, ne jamče sigurnost svojim državljanima, nego svojom krivom politikom snaže terorizam. Kršćanstvo i europski način života izloženi su udarima terorista, a EU i njena nesposobna birokracija, ne zna i ne želi zaštititi svoje stanovništvo, državni integritet i europski sustav vrijednosti. Uvođenje izvanrednog stanja, davanje izvanrednih ovlasti vojsci i policiji a razoružavanje građana upravo su put u diktaturu i mogu dovesti do neželjenih posljedica.

EU, kao i naše ‘elitne’ političko-medijske strukture gledaju nekakve svoje sitne ili jednostavno krive interese, i nameću nam „strategije” nametnute odozgo prema dolje i predstavljene kao ‘napredne’. No, hrvatski političari, koji pognutih glava, poslušno slušaju diktat EU birokrata zaboravljaju najvažnije: oni dobivaju legitimitet od svog naroda, a ne od EU birokrata, stranih diplomata i vlasnika medijskih kuća. Nastave li se ponašati na takav način, moglo bi im se desiti da im narod legitimitet oduzme.

S poštovanjem,

                                                                                                             P R E D S J E D N I K

                                                                                                            Edgar Franjul, mag. iur.