Prema pisanju portala Poslovni dnevnik, objavio je kako se uskoro može očekivati novi natječaj za kupnju „eko-vozila“. Ironično, istovremeno je najavljeno kako vlasnici e-punionica kreću u naplatu punjenja krajem godine.

Početkom travnja ove godine, u samo dva dana zaprimljeno je više od 2400 zahtjeva za sufinanciranje kupnje „eko-vozila“. Natječaj je zatvoren dva dana kasnije jer je premašen budžet od 17 milijuna kuna za tu svrhu.

Ipak, najavljeno je da će se isti natječaj provoditi svake godine, a država će financirati 40 posto cijene dotičnih „eko-vozila“. Sufinanciranje će obuhvatiti i gradnju punionica vrijednih 5.8 milijuna kuna.

Ako niste znali, električna energija ipak košta

Na razočaranje onih koji su pohrlili biti „ekologični“, punjenje na e-punionicama od iduće godine neće biti više besplatno, prenosi Jutarnji list. Naime, HEP je najavio da će od slijedeće godine početi početi s naplatom jer „električna energija nije besplatna ni pružateljima usluge.

Trenutno se vrše razmatranja kako će se točno vršiti naplata jer postoji više metoda – po punjenju, po frekventnosti lokacije, po vremenu provedenom na punionici, po prenesenoj električnoj energiji ili brzini punjenja, navode iz HEP-a.

Upravo o ovim metodama naplate uvelike ovise i cijene punjenja. U susjednoj Sloveniji od 6. svibnja također kreće naplata punjenja, dok će cijena varirati između 0.01 do 0.09 eura po minuti punjenja. Na ukupnu cijenu plaćat će se i fiksna pristojba od 1 eura.

Veća potrošnja, veća potražnja, veže cijene, jednako zagađenje

Slovenci su već izračunali da će punjenje kod kuće za 100 kilometara vožnje stajati između 1.5 i 2 eura, dok će na postajama Elektro Slovenije koštati 2 do 2.5 eura. To če očekivano rezultirati time da će većina svoje „eko-ljubimce“ puniti tijekom noći kod kuće, što je svakako na određeni način praktično.

Međutim, većina zaboravlja da će naglo povećanje broja „eko-vozila“ povećati i ukupnu potrošnju električne energije. To će pak rezultirati povećanjem proizvodnje, a posljedica svega je – dodatan ispust CO2 – suprotno prohtjevima „klimatskih histeričara“.

Njemački Institut za ekonomska istraživanja nedavno je dokazao da je „nulta emisija“ ugljičnog dioksida korištenjem električnih vozila tek obična propagandna farsa. Proizvodnja, ali i korištenje ovih „eko-vozila“ rezultirat će porastom iskapanja materijala za baterije, što će povećati – ispuštanje famoznog CO2.

Izvori za proizvodnju električne energije u svijetu tijekom 2016. godine | Izvor: IEA

Nažalost, mnogi „klimatski histeričari“ nemaju pojma da električna energija ne pada s neba, kao što je to zamišljao slavni Tesla, nego se još uvijek većinom proizvodi u termoelektranama koje najviše koriste ugljen, dijelom u hidroelektranama, dijelom u nuklearkama, a tek djelomično u solarnim ili vjetroelektranama koje ne mogu pokriti niti današnje osnovne potrebe.

Dakako, nuklearke, kao i termoelektrane, krajnje su nepoželjne za „zelene“, a niti hidroelektrane kao obnovljivi izvori također im nisu po volji. Logika dalje govori kamo bi takav utopijski sustav trebao ići.