Glazbeni projekt pod imenom Triarii, jedan je od najpoznatijih predstavnika žanra zvanog martial industrial, a ime nosi po elitnom rimskom borbenom odredu.

Često krivo interpretiran zbog tematike pojedinih skladbi, Triarii je postao kontroverzna meta sasvim pogrešnih kritika, ali i često korištena zvučna kulisa ideološki motiviranih video uradaka.

Iza projekta stoji samo jedan čovjek – Christian Erdman, zaslužan za cjelokupnu glazbu i tekstove.

Nakon što je godinama sudjelovao u radu drugih glazbenih skupina, Erdman je odlučio pokrenuti novi glazbeni koncept 2004. Uskoro je izdan prvi singl nazvan Triumph. Upečatljivi zvuk samo dvije skladbe ucrtao je stil zbog kojeg će Triarii postati sinonim za ovaj žanr.

Iduće godine Triarii objavljuje prvi album Ars Militaria, uz još jedan single Imperivm. Glazbeno gledano, Erdman se prepušta glazbi filmskih povijesnih spektakla, ali se i posvećuje zlatnom dobu Rimskog imperija i tadašnjih osvajačkih ratova.

Naslovnica albuma Muse in Arms. | Izvor: Discogs

Zbog pjesme Son of the Sun, koja se referencira na knjigu spisateljice i filozofkinje Savitri Devi, Triarii po prvi puta postaje metom kritika neupućenih glazbenih kritičara.

Godine 2006. izlazi album Pièce Héroique. Album se okreće širem spektru stilova, od djela koja asociraju na Srednji vijek, do neofolka u pjesmi Roses 4 Rome, koja je odrađena uz pomoć Tomasa Petterssona iz skupine Ordo Rosarius Equilibrio. Suradnjom ovog dvojca kasnije će nastati i projekt TriORE.

Dvije godine kasnije pojavljuje se vjerojatno i najpopularniji album Muse in Arms. Tematski se glazba preusmjerila na mješavinu sukoba s početka 20. stoljeća. Tako se u pjesmi Fatalist pojavljuje dio iz propagandnog filma Ein Lied vom Stahl, Njemačke Radničke Fronte koja je bila dijelom Trećeg Reicha.

Pjesma Europa u sebi nosi i dio teksta koji glasi …Svastika rises…“, što je očekivano stvorilo pogrešne konotacije. Začudo, kritičari ipak počinju shvaćati smisao Triariija, pa za album tvrde da se radi o eseju posvećenom suncu.

Međutim, nisu svi istog mišljenja, pa zbog činjenice da su brojni glazbeni sastavi i projekti žanrova neofolka i martial industriala klasificirani kao „ekstremno desni“, Triarii ubrzo biva svrstan u tu sferu.

Triariiju svakako nije bila od pomoći činjenica da je pjesmu s albuma Ars Militaria nazvao Die Verwundete (In Memoriam Arno Breker). Naime, Breker je poznat kao jedan od glavnih predstavnika kiparstva Trećeg Reicha.

Ranije spomenuta Son of the Sun odnosila se na knjigu ezoterijske filozofkinje Savitri Devi, koja je bila poznata po tome da je Adolfa Hitlera smatrala utjelovljenjem hinuističkog božanstva Višne.

Provokativnim su djelovale i pjesma The inevitable Farewell to Democracy s albuma Pièce Héroique. Naslovnica albuma Muse in Arms prikazivala je njemačkog orla s berlinskog aerodroma Tempelhof, svojstvenog za imidž Trećeg Reicha, a i moto projekta „Vivere militare est“ nije išao u prilog Erdmanu.

Stoga je Erdman u nekoliko intervjua, pa i na samoj službenoj stranici projekta naglasio kako se protivi upotrebi glazbe u iznošenju političkih motivacija te da je glazba kao umjetnost sama po sebi provokacija. Iz tog razloga je i Muse in Arms nosio napomenu:

Muse in Arms posvećen je svim ljudima otvorenog uma i svim onima koji se boje postavljati pitanja, a još više onima koji se boje primiti odgovor. Umjetnost nikad nije lijeva ili desna, niti crna ili bijela. Život nije tako jednostavan.

Objašnjenje glazbe Triarija. | Izvor: Discogs

Erdman je i sam potvrdio kako je tek demokratske političke orijentacije te da shvaća i mora prihvatiti da je njegova glazba krivo interpretirana, krivo shvaćena i zloupotrebljavana.

Za mene, kao autohtonog Nijemca, gotovo je naredba da ulazim u debate i rasprave s najmračnijim stranama ove zemlje, daleko od dobro balansirane lavine informacija koja prelazi preko zaslona nacije. A kada završim sa starim Rimom i nacionalsocijalizmom, te ratovima u svijetu, bit ću presretan i željan diskutiranja o neizrecivim žrtvama socijalizma, komunizma i institucije Crkve (od kojih svi imaju milijune života na savjesti)… onda ću to i učiniti.

Triarii nakon objavljivanja još jednog singla We are One objavljuje još jedan album pod naslovom ExileGrandiozni bombastični i epski stil glavni su karakteri posljednjeg djela kojim ponajviše dominira mješavina neoklasičnog i martial industrial stila.