Trajekt Falco, upravljan umjetnom inteligencijom, po prvi put je testiran u Finskoj nakon što su upravljački sklop zajedno razvile tvrtke Finferries i Rolss-Royce.

Brodu je i dalje potreban određen broj članova posade, ali smješten na obali. Oni iz kontrolne sobe provjeravaju i prate put broda koji je u stanju posve sam putovati kroz nemirno more između otoka Pargas i grada Nagu u arhipelagu Turku, prenosi Yle.

Virtualni zapovjedni most | Izvor: Yle

Tijekom testiranja, upravljački sustav pokazao se vrlo preciznim, posebice kod pristajanja trajekta u luci. Zanimljivo, sustav je imao problema jedino s neprepoznavanjem morskih lavova.

Prema finskom pomorskom zakonu, brodovi još uvijek moraju imati posadu na brodu, no mnogi se nadaju kako će se daljnjim razvojem ove tehnologije umanjiti njihov broj.

Finske trajektne tvrtke žele uvesti ovakav način upravljanja i na veće brodove za duža putovanja, pa se planira i daljnji razvoj ovakvih projekata.