Val žrtvovanja ljudi u Indiji

Foto: Reuters
Foto: Reuters
Foto: Reuters

Žrtvovanje četverogodišnje djevojčice kojoj je odsječena glava te je prinesena kao žrtva nekom nepoznatom božanstvu, ovih je dana na površinu iznijelo činjenicu o tome da u Indiji svake godine na ovakav način život izgubi nekoliko stotina ljudi.

Posljednji slučaj, koji se zbio u mjestu koje je u svjetski poznatom području proizvodnje čaja – regiji Assam, obilježilo je žrtvovanje djevojčice nakon što je netko došao na ideju da se tim činom, te uz pomoć magije pronađe, ni više ni manje, nego izgubljeni – mobitel!

Prema pisanju lista Indian Express, tijelo djevojčice pronađeno je u šumi u blizini njenog doma u mjestu Ratanpur, u okrugu Charaideo. Njena odrubljena glava i ruke pronađene su također u blizini.

Djevojčica je mučena i žrtvovana kao bi se pronašao izgubljeni mobitel jednog od lokalnih mještana, Hanumana Bhumija. Mobitel je pripadao njegovoj 14-godišnjoj kćeri.

Bhumij te još jedan osumnjičenik, Ariful Ali, koji je identificiran kao pomoćnik „tantrika“, uhićeni su. Međutim, dvojica glavnih osumnjičenika, Abdul Jalil i Gabbar Singh, još uvijek se kriju.

List New Indian Express otkrio je da se žrtvovanje dogodilo kako bi se „udovoljilo lokalnom bogu s ciljem da jedan od njih pronađe izgubljeni mobitel njegove kćeri.“

Policija je potvrdila da je „vrač“ posjetio Bhumijevu kuću kako bi izveo ritual poznat kao „puja.“

Članak je citirao poručnika lokalne policije, Mohneesha Mishra, koji je rekao: „Shvatili smo da je vrač došao u selo kako bi vratio izgubljeni mobitel. Međutim, do trenutka kad smo zaprimili prijavu od obitelji djevojčice o njenoj otmici, on je pobjegao. Tražimo njega i još jednu osobu, koja je Alijev brat. Naći ćemo ih uskoro.

List Telegraph of India, navodi kako je „skupina mladića“ kasnije napala Bhumijeve susjede jer „nisu držali na oku događanja u Bhumijevoj kući.

Aktivist za ljudska prava, Dibyajyoti Saikia, rekao je kako će se „incidenti poput ovoga nastavljati događati u Assamu osim ako ljudi masovno ne postanu svjesni da ljudsko žrtvovanje ne može izliječiti osobu od svih bolesti ili da je osoba odgovorna za bolesti i smrti u selu.

Ljudi će vjerovati ‘tantricima’ i šarlatanima osim ako se ne ukloni neznanje. Anti-vještičje učenje trebalo bi biti dijelom školskog programa, a snažni anti-vještičji zakon, koji je prošao izglasavanje 13. kolovoza prošle godine, trebao bi biti ratificiran te odmah proveden u djelo,“ dodao je.

Godine 2006., izvješća medija su pokazala da se najmanje 28 potvrđenih slučajeva ljudskog žrtvovanja dogodilo u zapadnom Uttar Pradeshu, u samo četiri mjeseca. Jedan od tih slučajeva uključivao je ženu koja je imala noćne more.

Na savjet „svetog čovjeka,“ ta žena i dvojica muškaraca oteli su 3-godišnjeg dječaka i odrezali mu uši, nos i ruke, nakon što su ga prekrili topljenim maslom i sandalovinom. Njegovo osakaćeno tijelo ostavili su ispred slike božanstva poznatog kao Kali.

List Hindustan Times, objavio je u lipnju ove godine kako je 55-godišnji muškarac u ruralnom selu Jharkhand, obezglavljen u ritualnom žrtvovanju koje je „trebalo donijeti bolju žetvu i više kiše.

Godine 2014., list Washington Times pisao je o rasprostranjenom divljaštvu. „Na mjestima gdje se preklapaju praznovjerje i osveta te gdje male glasine mogu postati smrtonosne, gotovo 2100 ljudi optuženih za vještičarenje ubijeno je između 2000. i 2012. godine.

U izvještaju organizacije Partners for Law in Development, koji datira iz 2012., ova brojka bila je „samo maleni vrh vrlo visokog brijega“ jer su „dostupni podaci skrivali većinu stvarnosti problema koji je duboko ukorijenjen u društvu. Samo oni najodvratniji slučajevi se spominju, većina slučajeva lova na vještice prođe nezapaženo.

Autor: Tribun