Vatikan veliča cijepljenje kao „jedno od najvećih postignuća“ moderne znanosti u borbi protiv skepticizma prema cjepivima

Službena bioetička akademija Katoličke crkve oglasila se zajedno s mnoštvom svjetskih medicinskih udruga tražeći kraj „mitova i dezinformacija“ koji ometaju navodnu borbu protiv Covida-19.

Papinsko vijeće života (VPCL) i nekoliko međunarodnih liječničkih skupina razgovarali su u petak s novinarima u onome što je opisano kao „sveobuhvatan napor“ da se isprave dezinformacije o cjepivima u vjerskoj doktrini, inzistirajući da dotični farmaceutski proizvod nije samo siguran i učinkovit, već i etičan pod katoličkom vjerom.

Iako je priznao da je određena nesklonost cijepljenju u „ugroženim zajednicama“ povezana s prethodnim „kršenjem povjerenja u medicinska istraživanja“ i sveukupnom „sumnjom“ prema farmaceutskim tvrtkama, u zajedničkoj izjavi od petka navodi se da je „pogubniji oblik“ neodlučnosti cjepiva potaknut „neutemeljenim i obmanjujućim tvrdnjama i mitovima“ koji su pojačane na društvenim mrežama.

„Smatrana jednim od najvećih dostignuća moderne medicine, cjepiva igraju vitalnu ulogu u prevenciji zaraznih bolesti“, rekli su iz Vatikana.

VPCL je u sprezi s liječničkim skupinama primijetio da navodni „problem“ postaje još složeniji s obzirom na skepticizam prema cjepivu unutar mnogih vjerskih skupina, pa čak i medicinske zajednice, pozivajući na jedinstveni front protiv tobožnjih „dezinformacija“ među duhovnim vođama i zdravstvenim radnicima.

Svi relevantni sudionici moraju iscrpiti sve napore da se suprotstave kolebanju cjepiva tako što će poslati jasnu poruku o sigurnosti i potrebi cjepiva i suzbiti mitove i dezinformacije o cjepivima.

Izjava je uslijedila nakon cjelodnevnog internetskog seminara koji sponzorira VPCL, zajedno sa Svjetskim liječničkim savezom Francuske i Njemačkim liječničkim udruženjem.

Skupine su također ponovile poruku Vatikana da bi sve nacije trebale imati jednak pristup cjepivima, tvrdeći da bi bogate i siromašne zemlje trebale biti u mogućnosti dobiti istu razinu skrbi. Ukazujući na ono što su nazivali „nacionalizmom cjepiva“, osudili su bogatije zemlje što su pokupile što više doza, a siromašne zemlje ostavile „u nepovoljnom položaju“ zbog nedostatka sredstava ili nedovoljnih proizvodnih kapaciteta.

Neki koji su prisustvovali virtualnom događaju požalili su se da skupine koje se bave sigurnošću cjepiva, uključujući konzervativne i katoličke organizacije, nisu pozvane, napominjući da među govornicima nije bilo skeptika. Organizatori su isključili svaku takvu zabrinutost „snažno odbijajući“ svaku sumnju u sigurnost cjepiva.

Šef međunarodnih poslova Njemačkog liječničkog udruženja, dr. Ramin Parsa-Parsi, omalovažavao je skeptike, implicirajući da su njihove zabrinutosti u suprotnosti sa znanošću.

„Mi smo liječnici. Zastupamo liječnike. A mi smo vezani uz znanost i medicinu utemeljenu na dokazima“, rekao je.

Oni koji se protive cijepljenju na vjerskoj osnovi naveli su upotrebu stanica fetusa pobačenih prije nekoliko desetljeća u razvoju cjepiva, uključujući one koje imaju za cilj borbu protiv Covida-19.

U veljači je nadbiskupija New Orleans proglasila tvrtku Johnson & Johnson „moralno ugroženom“ zbog upotrebe fetalnih stanica. Američka konferencija katoličkih biskupa u međuvremenu se složila s upotrebom cjepiva Pfizera i Moderne, smatrajući njihovu vezu s ubijanjem fetusa previše tangencijalnom, ali pozvala je katolike da izbjegavaju cjepiva AstraZeneca i Johnson & Johnson ako je moguće.

Kongregacija za nauk vjere – najstarija među devet kongregacija Rimske kurije – izjavila je u prosincu da je, sve dok nije dostupna druga mogućnost, moralno prihvatljivo primati cjepiva na bazi stanica uzetih iz pobačenih fetusa. I dok je Papinska akademija za život ustvrdila da postoji „moralna odgovornost“ za cijepljenje, nije se išlo toliko daleko da se ta obveza nametne svim katolicima. To je prepušteno papi Franji koji je svaku zabrinutost zbog cjepiva osudio kao „samoubilačko poricanje“.