Investicijska banka UBS predviđa da će do 2025. godine 20% svih novih automobila prodanih na globalnoj razini biti električno. Zatim će do 2030. godine nova prodaja skočiti na 40%, a do 2040. godine gotovo svaki novi automobil koji se proda globalno bit će električan. Krivulja usvajanja električnih automobila čini se paraboličnom, a djelatnici za hitne slučajeve trebaju poboljšane metode za sigurno i brzo gašenje požara na električnim vozilima jer će vjerojatno postati sve učestaliji.

Uzmimo, na primjer, sudar Tesle u Towsonu u Marylandu u četvrtak navečer. Vozilo se odmah zapalilo nakon što se razbilo u srednji dio. Vozač nije ozlijeđen, ali vatra je izmakla kontroli nakon što više vatrogasnih postaja nije imalo odgovarajuće resurse za gašenje požara.

“Požar je eskalirao u potpunosti u roku od pet minuta, rekli su dužnosnici. Vatrogasci su u početku koristili prijenosne aparate za gašenje, ali je jedinica pjene iz vatrogasne jedinice morala biti upotrijebljena zajedno s obilnom količinom vode, za hlađenje vatre koja se pojačala zbog oštećene ćelije na baterijama koje sadrže litij, koji se zapali pri izlaganju kisiku “, kažu lokalne vijesti WBAL.

Tradicionalni aparati za gašenje požara, poput pjene i vode, neučinkoviti su u hitnom gašenju požara od litij-metala. Aparat za gašenje suhim prahom klase D certificiran je za upotrebu u litijevim požarima, iako se nije spominjalo jesu li vatrogasci te noći imali to ili litijevu vatrogasnu deku za izolaciju vatre. Umjesto toga, pozvani su tanker za vodu velikog kapaciteta, jedinicu za hazmat i jedinicu za pjenu koja je dva sata kasnije na kraju ugasila požar.

Ranije ovog ljeta, 20 tona vode korišteno je za gašenje požara Tesle na Tajvanu. Za neki kontekst, potrebne su samo 3 tone vode za gašenje požara u benzinskim automobilima. Načelnik vatrogasne službe u Teksasu rekao je za Independent da je u drugom incidentu na Teslinom požaru bilo potrebno 40 puta više vode za suzbijanje požara.

Američki nacionalni odbor za sigurnost prometa (NTSB) potaknuo je tvrtke za proizvodnju električnih automobila da educiraju i pomognu hitnim službama s tehnikama i novim alatima za gašenje požara litij-ionskih baterija.