Stockton Rush, izvršni direktor OceanGatea, tvrtke koja upravlja nestalom turističkom podmornicom, priznao je da izbjegava angažirati iskusne “50-godišnje bijelce” jer nisu “inspirativni”. Umjesto toga, odlučio je zaposliti mlađe, neiskusno osoblje koje se može obučiti na poslu.
Rush je među petero putnika na Titanu, podmornici koja je u nedjelju izgubila kontakt s vanjskim svijetom manje od dva sata nakon početka operacije ronjenja do olupine Titanica.
U tijeku je kolosalna operacija spašavanja kako bi se locirala podmornica s pet osoba, za koju se pretpostavlja da ima 96-satnu zalihu kisika koja bi trebala istjecati najkasnije u četvrtak navečer.
U intervjuu koji je analizirao američki podmorničarski veteran Aaron Amick za Sub Brief, izvršni direktor OceanGatea objasnio je kako je radije zapošljavao studente koji su završili koledž koji bi se mogli obučavati nego bivše vojne stručnjake za podmornice koje je nazivao “50-godišnjim bijelcima”.
“Kad sam započeo posao, jedna stvar koju ćete otkriti jest da vani postoje i drugi operateri podmornica, ali oni obično imaju zaposlenu gospodu koja su bivši vojni podmorničari, a vidjet ćete čitavu hrpu 50-godišnjih bijelih momaka, “, rekao je Stockton.
“Želio sam da naš tim bude mlađi, da bude inspirativan. Ja neću inspirirati 16-godišnjaka da se bavi pomorskom tehnologijom, ali 25-godišnjak koji je podpilot ili operater platforme ili što već može biti inspirativan. Stoga smo doista pokušali uključiti vrlo inteligentne, motivirane, mlađe pojedince jer radimo stvari koje su potpuno nove.
Uz operaciju spašavanja koja je dospjela na globalne naslovnice, na vidjelo su izašle brojne zabrinutosti u vezi s poslovnim modelom OceanGatea i njegovim novim pristupom turizmu na dubokim morima.
Tvrtka je otpustila jednog od svojih “50-godišnjih bijelaca”, Davida Lochridgea, još 2018. godine, nakon što je bivši direktor pomorskih operacija iznio “brojna pitanja koja su predstavljala ozbiljnu sigurnosnu zabrinutost” u izvješću o inspekciji koje su ignorirali direktori tvrtke.
U tužbi koja je uslijedila nakon njegova otkaza, Lochridge je tvrdio da je otpušten nakon što je inzistirao da se podmornica podvrgne temeljitijim sigurnosnim pregledima kako bi se “dokazao njezin integritet”.
U svom izvješću o inspekciji identificirao je nekoliko područja zabrinutosti, uključujući “nedostatak nedestruktivnog ispitivanja obavljenog na trupu Titana”, nešto što je rekao da je “od ključne važnosti za otkrivanje potencijalno postojećih nedostataka kako bi se osigurala čvrsta i sigurna proizvod za sigurnost putnika i posade.”
Navodno mu je rečeno da se to neće dogoditi i da “putnici koji plaćaju neće biti svjesni i neće biti obaviješteni o ovom eksperimentalnom dizajnu, nedostatku ispitivanja trupa bez razaranja ili o tome da su korišteni opasni zapaljivi materijali unutar podmornice.”
Još jedan čovjek koji je bio zabrinut za sigurnost u vezi s podmornicom bio je Chris Brown, prijatelj putnika Hamisha Hardinga, koji je isprva položio polog za putovanje propast prije nego što se povukao jer je vjerovao da OceanGate “previse riskira”.
U intervjuu za novine The Sun, Brown se osvrnuo na činjenicu da su kontrole podmornice “temeljene na kontrolerima u stilu računalne igre” i da je tvrtka koristila “stare stupove skele za balast podmornice”.